פיצוי לבעלי עסקים שנפגעו בהתנתקות

שלב ראשון ביישום דו"ח מצא: הפיצוי לבעלי העסקים שנפגעו כלכלית בהתנתקות - אושר בקריאה ראשונה

חדשות כיפה אורי פולק 06/07/10 00:00 כד בתמוז התשע

פיצוי לבעלי עסקים שנפגעו בהתנתקות
יחצ, צילום: יחצ

ועדת הכספים של הכנסת אישרה היום (ג) בקריאה ראשונה את הצעת החוק הקובעת פיצוי לבעלי עסקים שנפגעו כלכלית מההתנתקות.

במסגרת הפיצויים יקבלו בעלי העסקים מענקים שיסייעו להם לבנות מחדש את בתי העסק, וינתן סיוע לבעלי העסק שטרם הגיעו לגיל הפרישה. יוזמי החוק, ח"כ זאב אלקין, ח"כ אריה אלדד, ח"כים נוספים ויו"ר ועדת הכספים הודיעו כי בכוונתם להעביר את החוק בקריאה שנייה ושלישית עוד במושב הנוכחי, זאת על מנת למנוע סחבת נוספת בטיפול במפונים.

הצעת החוק מהווה שלב ראשון בישום מסקנות ועדת החקירה לבדיקת מצבם של מפוני גוש קטיף, אשר הגישה לאחרונה את המלצותיה הסופיות לממשלה ולכנסת. כזכור, בראשית השבוע החליטה ועדת השרים לסיוע למפוני גוש קטיף בראשות השר דניאל הרשקוביץ לאמץ את דו"ח מצא וליישם את המלצותיו במלואן.

יו"ר הועדה, השר פרופ דניאל הרשקוביץ, הודיע בדיון הראשון כי הוא סבור שיש לאמץ באופן מיידי את דו"ח ועדת החקירה ואמר כי "מדינת ישראל לא יכולה להרשות לעצמה להמשיך לסחוב את החרפה. אנו חייבים לאמץ את הדו"ח כדי להתוות את המסלול לסיום השיקום. גם נציגי המתיישבים וראש הועד ביקשו ממני לפעול לכך וההחלטה לאמץ את הדו"ח ולא להשאיר אותו כאות מתה - היא קריטית לתהליך השיקום".

על-פי ההחלטה שאושרה, ועדת השרים מאמצת את המלצות ועדת החקירה הממלכתית בנוגע לשיקומם של מפוני גוש קטיף וצפון השומרון ורואה חשיבות רבה בהשלמת עבודת מטה מהירה לצורך גיבוש תכניות עבודה יישומיות.