פיגליין: לא נוטשים את המערכה

התבוסה בליכוד גרמה למשה פייגלין לחשוב מחדש על המשך דרכו בליכוד, פייגלין: "בכל מקרה לא נעזוב את העולם הפוליטי"

חדשות כיפה אפרת רוט הלוי 09/05/10 00:00 כה באייר התשע

פיגליין: לא נוטשים את המערכה
נווהשאנן at he.wikipedia, צילום: נווהשאנן at he.wikipedia

לאחר תבוסתו בהצבעה במרכז הליכוד בנוגע להקדמת מועד הבחירות למוסדות התנועה, מכנס היום (א) משה פייגלין את תומכיו בליכוד על מנת לדון בהמשך דרכה של החטיבה היהודית במפלגה.

פייגלין הנמצא בליכוד מזה 12 שנה, יחל סדרת פגישות עם פעילים, לאחריהן תתקבל ההחלטה האם להישאר במפלגת הליכוד למרות או שמא יעזוב את התנועה.

"ההנחה של פייגלין היא שהליכוד היא הפלטפורמה הנכונה להשפעה" אומרים גורמים בסביבתו של פייגלין. "אבל הבעיה היא שמפחדים ממנו. הוא נתקל בהתנגדות בגלל כוחו המתגבר ובגלל השאפתנות שלו להנהיג את הליכוד. מפחדים ממנו ומתפיסתו הלאומית שאין בה קשר לדת שכן פייגלין מתנגד למפלגות סקטוריאליות וחקיקה דתית ולכן חוששים ממנו מאוד".

מקורבים לפייגלין מספרים כי אין זו הפעם הראשונה בה שוקל פייגלין לעזוב את המפלגה. נקודת השבירה הראשונה היתה כאשר הליכוד ירד ל12 מנדטים, ופעם נוספת, לפני כשנה, כשאר נתניהו ניסה לדחוק אותו למקום ה-20. בשני המקרים בחר פייגלין בסופו של דבר להישאר.


כבר לא הבית? (צילום: MathKnight, ויקיפדיה העברית)


"כעת שנתניהו שינה את כללי המשחק באופן ברוטאלי,שוב יש קולות שאומרים לצאת והעניין נדון ונבחן" אומרים מקורביו. "עם זאת, ישנה הבנה שהליכוד זו המפלגה העממית הרחבה וחברי החטיבה היהודית מאמינים בה. זו דילמה לא פשוטה. פייגלין יודע שלצד הכעס הגדול צריך לשתות מים ולהירגע, לשקול את הדברים, ורק אז להחליט".

"אנחנו נמצאים בשלב של בדיקת דרכנו בליכוד" אמר לכיפה משה פייגלין. "כשהשאלה המרכזית היא האם הליכוד עדיין עונה להגדרה -מכשיר ההנהגה של המחנה הלאומי. נתניהו עיקר את הליכוד מכל התהליכים הדמוקרטיים שבו והשאלה היא האם הליכוד יחזור להיות מה שהיה או שיש למצוא דרך חדשה". פייגלין מצידו איננו ממהר להכריע, ומעדיף לשמוע קודם את דעתם של הפעילים, "מה שברור הוא שבכל מקרה לא הולכים הביתה- לא נוטשים את המערכה".