פיגוע בתל אביב: 13 פצועים פונו לבתי החולים

מחבל דקר ישראלים באוטובוס בתל אביב ולאחר מכן נמלט. הוא נורה על ידי שוטרים. בסך הכל נפצעו 13 ישראלים שפונו לבתי החולים בעיר

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 21/01/15 07:55 א בשבט התשעה

פיגוע בתל אביב: 13 פצועים פונו לבתי החולים
נדב גולדשטיין - סוכנות תצפית, צילום: נדב גולדשטיין - סוכנות תצפית

13 בני אדם נדקרו הבוקר (ד') על ידי מחבל באוטובוס בקו 40 של חברת דן ברחוב דרך בגין בתל אביב, סמוך לגשר מעריב. במהלך הנסיעה התנפל המחבל על הנוסעים ועל נהג האוטובוס עם סכין ודקר אותם ולאחר מכן נמלט לכיוון רחוב המסגר ונורה בידי שוטרי שב"ס. בין הפצועים ארבעה שסכנה נשקפת לחייהם, ביניהם נהג האוטובוס.

(צילום: נדב גולדשטיין - סוכנות תצפית)

סמוך לשעה 7:30 החל מחבל לדקור אנשים באוטובוס, ולאחר מכן נמלט. אנשי יחידת נחשון של שירות בתי הסוהר שהיו במקרה במקום דלקו אחרי וירו לעברו. המחבל נפגע מהירי ברגלו ונתפס. כוחות גדולים של מד"א ומשטרה הגיעו למקום, ומתבצעות סריקות במטרה לאתר סייען אפשרי למחבל. המחבל תושאל במקום ולאחר מכן פונה לבית החולים וולפסון בחולון במצב קל.

לבתי החולים שיבא בתל השומר ואיכילוב הגיעו בסך הכל 13 פצועים מהפיגוע בתל אביב, מתוכם ארבעה במצב קשה שנשקפת סכנה לחייהם, שניים נוספים במצב בינוני והיתר במצב קל. המחבל שמצבו מוגדר קל פונה לבית החולים וולפסון בחולון.

מפקד מחוז תל אביב ניצב בנצי סנאו אמר בתדרוך במקום הפיגוע כי מדובר במחבל תושב יהודה ושומרון, שב"ח בן 23 מטול כרם. אין פרטים נוספים על המחבל המותרים לפרסום כרגע.

מפרטים שעולים מהאירוע עולה כי המחבל תקף בתחילה את נהג האוטובוס שהגיב בריסוסו בעזרת מיכל גז מדמיע שהיה ברשותו. לאחר מכן החל המחבל לתקוף נוסעים נוספים, כשבמקביל האוטובוס מזגזג ועוצר ברמזור ירוק, דבר שעורר את תשומת ליבם של לוחמי שב"ס שהיו בדרכם לבית המשפט.

"ראיתי את האוטובוס נעצר ברמזור ירוק ואז אנשים פרצו החוצה וזעקו לעזרה", סיפר מפקד הצוות בני בוטרשווילי שהשתלט על המחבל עם לוחמיו. "הבנו שמדובר באירוע חבלני. אני וצוות של שלושה לוחמים נוספים מיחידת נחשון זיהינו את המחבל ורדפנו אחריו. אני איגפתי אותו מצד אחד והלוחמים איגפו מצד שמאל וירו באוויר. ירינו לכיוון הרגליים, המחבל התמוטט ונפל, אזקנו אותו והתמתנו להגעת השוטרים. אחרי שירינו ברגליו הוא לא אמר כלום".

"אחרי שזה נגמר דיברתי עם נהג האוטובוס ושלחתי את שני הלוחמים שנשארו לעזור לפצועים. אשתי קצת דאגה כי היא הבינה שהאירוע באזור שלנו. אמרתי לה שהכל בסדר. אנחנו מקווים החלמה מהירה לפצועים".

זירת האירוע (צילום: שב"ס)

[embed]

]

(צילום: נדב גולדשטיין - סוכנות תצפית)

ד"ר רפי סטרוגו מנהל אגף רפואה במד"א שטיפל בנפגעים סיפר: "הפצועים סבלו מדקירות עמוקות ומדממות רובן בפלג גופם העליון, בעיקר בחזה, בגב ובצוואר והיו מפוזרים ברדיוס של כ 50 מטר מהאוטובוס. הפצועים שיכלו להמשיך ולנוע, רצו כשהם פצועים והתרחקו מהאוטובוס".

במהלך האירוע סיפקו שירותי הדם של מד"א 95 מנות ומרכיבי דם לבתי החולים איכילוב ותל השומר. בשירותי הדם של מד"א קוראים לאזרחים בעלי סוג דם O+ ו O- לבוא ולתרום דם במקומות ההתרמה כפי שמפורסמים באתר מד"א בכתובת http://www.mdais.org/dam או בטלפון 03-5300400 (מענה אנושי)

(צילום: דוברות משטרת ישראל)

מדובר בפיגוע נוסף במתווה דקירה בתל אביב בחודשים האחרונים. בנובמבר האחרון נדקר למוות החייל אלמוג שילוני, בן 20, על ידי שב"ח, מחבל בן 18 משכם. המחבל תכנן לחטוף את הנשק של שילוני ובאמצעותו לבצע פיגוע נוסף ודקר את החייל בבטנו. לאחר מכן נמלט, וכוחות משטרה שרדפו אחריו הצליחו להשתלט עליו. בשבוע שעבר מחבל פגע בישראלי בעזרת מברג, ושבוע לפני כן נפצעו שני לוחמי מג"ב מפגיעת סכין שכוונה אליהם בידי מחבל.