פחות בני"שים צונחים

אחד מכל שלושה בני"שים, שרצו להתגייס לחטיבת הצנחנים, בחרו לבטל את הגעתם לגיבוש בשל דבריו של מח"ט הצנחנים

חדשות כיפה אורי פולק 23/12/10 00:00 טז בטבת התשעא

פחות בני"שים צונחים
דובר צהל, צילום: דובר צהל

הוא אמנם כבר הספיק להתנצל והרמטכ"ל כבר הודיע כי תלמידי ישיבות ההסדר הן "נדבך משמעותי בחומת המגן של צה"ל", אך כנראה שלשטח זה פחות משנה. שבועיים לאחר פרסום דברי מפקד חטיבת הצנחנים, אל"מ אהרן חליווה, אשר ביקר בחריפות את הבני"שים המשרתים בחטיבה, בחרו אחד מכל שלושה בני"שים שלא להגיע לגיבוש החטיבה.

כזכור, על פי הפרסום, אל"מ חליווה גינה את המסלול בהזדמנויות שונות ולא מכחיש כי הוא מפלה לרעה את בני הישיבות. בקורס מפקדי כיתות שנערך באחרונה אמר חליווה כי "אני שונא, לא סובל, את המסלול הזה. אני לא חושב שהוא ערכי. כשאני בונה סגל גם יותר גבוה, אני רוצה שיעשו הרבה תפקידים. אני רוצה שיהיה גם סגני מפקדי פלוגות". הוא אף הודה כי אין בכוונתו לקדם את בני הישיבות מפני ש"זה לא משתלם לי".


(צילום: דובר צהל)


וכעת 100 מתוך 300 בני ישיבות שנרשמו לגיבוש לחטיבה האדומה שהתקיים השבוע, התקשרו לבטל את הגעתם ברגע האחרון - כך חשף היום (ה) עיתון "במחנה". "אין ספק שיש קשר לדברים שנאמרו על-ידי אל"ם חליוה", אמר מנכ"ל איגוד ישיבות ההסדר, איתן עוזרי, אשר ציין כי "בני הישיבות מנמקים בכך באופן חד משמעי את אי הגעתם".

יצויין כי בגיבוש השתתפו בכל זאת כ-200 בני"שים, זאת מתוך כ-8000 מלש"בים המשתתפים בגיבוש מדי שנה. בכל שנה מתגייסים לחטיבת הצנחנים כ-130 בני ישיבות.