סקר בחירות: המפלגה הישנה חדשה שעשויה לטלטל את המערכת הפוליטית

בסקר חדש שבוצע לאחרונה מתגלה נתון מעניין באשר לשאלת כניסתן של מפלגות חדשות לתוך המערכה הפוליטית. מעניינת מכולן היא מפלגה בראשותו של נפתלי בנט שצפויה לגרוף נתון שיא של 22 מנדטים

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/08/24 11:41 ח באב התשפד

סקר בחירות: המפלגה הישנה חדשה שעשויה לטלטל את המערכת הפוליטית
מליאת הכנסת, צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

חרף הפגרה שמסייעת לשרידותה של הקואליציה עד שובה של הכנסת באוקטובר, המערכת הפוליטית מתכווננת לקראת בחירות אפשריות בקרוב. כחלק מההכנות הללו בוצע בשבועות האחרונים סקר נרחב של אחד ממכוני המחקר המובילים בישראל. בסקר הוצגו לנשאלים 4 תרחישים שונים שונות בהן מצטרפות מפלגות חדשות לזירה הפוליטית וכאן צץ הנתון המפתיע: מפלגה בראשותו של נפתלי בנט עם 22 מנדטים. על פי העיתונאית אנה ברסקי ממעריב.

בנט חזק יותר לבד מאשר בשיתופי פעולה

בחלקו הראשון של הסקר נשאלו הנסקרים על תמונת המצב הפוליטית כיום במה שהניב תוצאות שגרתיות לפיהן המערכת הפוליטית צפויה להיות תקועה ללא רוב של 61 לפחות לאף גוש. בחלק השני לעומת זאת מפתיע נפתלי בנט לא רק בעובדה שמפלגה בראשותו גורפת 22 מנדטים, אלא שגם ביחס לתסריטים האחרים, בנט חזק יותר באופן יחסי ללא שיתופי פעולה. כך למשל מפלגה משותפת שלו ושל ליברמן צפויה לגרוף רק 3 מנדטים נוספים עם 25 מנדטים.

בנט וליברמן, מי ראשון?

בנט וליברמן, חזק יותר לבד | צילום: Marc Israel Sellem

האם צפוי קאמבק?

נפתלי בנט מסתמן, גם כעת מבלי שהכריז רשמית כי הוא שב לפוליטיקה, בתור מי שעשוי להוות לשון המאזניים בבחירות הבאות. אין ספק שסקר שכזה מחזק את מעמדו של בנט, אך כפי שכבר נראה פעמים רבות בעבר, לא לעולם חוסן וגם הסקרים מהר מאוד עלולים לנוע לכיוון אחר לחלוטין.