הנאום של בן גביר שהוביל לקטטת ענק במליאה | צפו

בדיון במליאת הכנסת שעסק בפרשת אום אל חיראן התפתח עימות בין בן גביר לח"כים הערבים לאחר שהוא כינה אותם "מחבלים". סגן יו"ר הכנסת ניסה להרגיע את האווירה והעיר לשר על השימוש במילה, בתגובה פנה אליו ושאל: "אתה רוצה לצנזר אותי?"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/07/24 08:33 יב בתמוז התשפד

הנאום של בן גביר שהוביל לקטטת ענק במליאה | צפו
השר בן גביר |, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

במהלך נאומו של השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, שהתרחש אמש (ד') במליאת הכנסת, בדיון שעסק בהקמת וועדת חקירה פרלמנטרית בנוגע לפרשת אום אל-חיראן, התפתח עימות בינו לבין חברי הכנסת הערבים.

השר לביטחון לאומי על הח"כים הערבים: "כל המחבלים החוצה"

בעימות, השר קרא לעבר הח"כים הערבים: "כל המחבלים החוצה", מה שגרם להם להתקרב לעבר דוכן המליאה ולצעוק לעברו צעקות, שמצידו המשיך לקרוא קריאות לעברם ולסמן להם עם ידו לצאת החוצה. סדרני הכנסת עצרו את הח"כים הערביים שניסו להתקרב אל השר, ובנוסף את ח"כ חנוך מילבציקי מהליכוד שהחל לצעוק לעבר הח"כים וניסה להגיע אליהם.

בן גביר לסגן יו"ר הכנסת: "אתה רוצה לצנזר אותי ולתת להם?"

סגן יו"ר הכנסת, ח"כ משה רוט, שניהל את הדיון במליאה, ניסה להרגיע את האווירה, והעיר לבן גביר על כך שאסור להגיד את המילה "מחבלים". בתגובה, השר שאל אותו: "הם דואגים לחטופים שלנו? הם מגנים רצח של חיילי צה"ל האנשים האלה?". בתשובה, סגן יו"ר הכנסת הזהיר אותו על כך שלא ייתן לו רשות לדבר. בן גביר נדהם מתשובתו של מנהל המליאה ופנה אליו בשאלה: "אתה רוצה לצנזר אותי ולתת להם?"