ההתנגשות בדרך: המהלך של בן גביר נגד דרעי

מפלגתו של השר לביטחון לאומי הגישה לא פחות מ-13 הסתייגויות נגד חוק הטלפונים הכשרים של הסיעות החרדיות בניסיון למנוע את קידומו. החוק נועד נועד להקשות את המעבר ממסלול כשר למסלול רגיל

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/07/24 12:30 יא בתמוז התשפד

ההתנגשות בדרך: המהלך של בן גביר נגד דרעי
דרעי ובן גביר, צילום: Miriam Alster/FLASH90 ,Chaim Goldberg/Flash90

לאחר העימות החריף שעלה לטונים גבוהים במיוחד בין ש"ס לעוצמה יהודית סביב חוק הרבנים, הבוקר (ד') מפלגתו של השר בן גביר הגישה 13 הסתייגויות נגד חוק הטלפונים הכשרים שמקדמת ש"ס, צעד חדש בדרך להתנגשות נוספת בין המפלגות. הצעת החוק המכונה "חוק ועדת הרבנים לענייני תקשורת" נועדה להקשות את המעבר ממסלול כשר למסלול רגיל וההסתייגויות שהוגשו נועדו למנוע את קידומו.

ש"ס תקפו: "הבלון הנפוח ששמו איתמר בן גביר"

כזכור, אחרי שהצליח להפיל את חוק הרבנים, בש"ס יצאו בחריפות נגד איתמר בן גביר: "גוש הימין גילה הערב שוב את את הבלון הנפוח ששמו איתמר בן גביר, שכגודל הציפיה כך עוצמת האכזבה. לא ימין ולא חזק. רצף של כישלונות מביכים בתחומי אחריותו, תוך גלגול אחריות, איומים והאשמות על כל העולם. מכונת רעש ואפס עשייה".

"ש"ס שהקימה את גוש הימין משמשת כגורם היציב ביותר של הממשלה, ומתנהלת באחריות מלאה גם במחירים כבדים, אולם בן גביר בהתנהלותו הילדותית ובשיגעון הגדלות שלו, עושה הכל לפורר את הממשלה מבפנים, מחריב את היסודות ומשרת נאמנה את מפלגות השמאל. ממשלות הימין הופלו תמיד ע"י אנשים מסוגו. ידע הציבור וישפוט".

עוצמה יהודית: "מאוסלו ועד היום דרעי דבק באידאולוגיית השמאל"

בעוצמה יהודית השיבו: "מסתבר שאריה דרעי, מאוסלו ועד היום, נשאר דבק באידאולוגיית השמאל. דרעי העריץ מאז ומעולם את השמאל, מרבין, דרך פרס, ועד גנץ, והוא הגורם המרכזי שדוחף את ראש הממשלה לנקוט מדיניות מתפשרת. גם היום דרעי מתנגד לצירופו של השר בן גביר לקבינט המלחמה. זה לא מפתיע, משום שבעוד השר בן גביר דוחף להכרעה וכתישת האויב בכל החזיתות, דרעי דוגל בכניעה והתרפסות, ודוחף לעסקה מופקרת - בניגוד מוחלט לעמדת בוחרי ש"ס".

"אנו לא נירתע מאיומיו של דרעי. נבחרנו כדי לממש מדיניות ימין, בפועל ולא בדיבורים. דרישתנו להיכנס לקבינט המלחמה, ולשנות את הקו בו מקונספציית הכניעה של דרעי לתפיסת הכרעה וניצחון - עומדת בעינה", סיימו.

בן גביר איים להצביע נגד וחוק הרבנים ירד מסדר היום

כזכור, אחרי דרמה ארוכה בכנסת, החוק של ח"כ ארז מלול מש"ס שיוסיף תקציב למועצות הדתיות ירד לפני כשבוע מסדר היום. בן גביר איים להצביע נגד במידה ולא תתקבל דרישתו להיכנס לקבינט המצומצם, ואחרי שעורר את זעמם של ש"ס החוק לא יעלה להצבעה.