מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

אורית סטרוק על הבנייה ביו"ש: "תקופה של נס - רוצים להספיק כמה שיותר"

שרת המשימות הלאומיות אמרה בשיחה לילית שנערכה עם תושבי גבעת חנן בהר חברון כי התקופה האחרונה שבה הוגברה הבנייה היא "תקופה של נס". עוד הוסיפה השרה כי הם רוצים להספיק כמה שיותר כי לא ברור אם הממשלה תחזיק מעמד

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/07/24 09:33 א בתמוז התשפד | עודכן בתאריך 07/07/24 09:35

אורית סטרוק על הבנייה ביו"ש: "תקופה של נס - רוצים להספיק כמה שיותר"
אורית סטרוק |, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שרת ההתיישבות אורית סטרוק אמרה על הגברת הבנייה ביהודה ושומרון בתקופה האחרונה כי זו "תקופה של נס - רוצים להספיק כמה שיותר בכלל ארץ ישראל וכמה שיותר בהר חברון". עוד המשיכה ואמרה כי "זו ממש משימה של קודש", כך פירסם הבוקר (א') הוד בראל בגלי צה"ל. דברי השרה נאמרו בשיחה לילית עם תושבי גבעת חנן הסמוכה ליישוב סוסיא בהר חברון.

אורית סטרוק

אורית סטרוק, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שרת ההתיישבות על הממשלה: "לא ברור שהיא תחזיק מעמד"

עוד דיברה סטרוק על עתיד הממשלה. לדבריה: "מה שהספקנו רק בכמה חודשים האלה האחרונים, ועוד היד עוד נטויה בעזרת השם, ככל שהממשלה הזו תחזיק מעמד, ולא ברור שהיא תחזיק מעמד, לגמרי לא ברור". הדברים נאמרו יום לאחר שהמנהל האזרחי אישר תוכנית תב"ע והפקדה לבניית מאה ושבע יחידות דיור במקום.

אורית סטרוק: חיזוק ההתיישבות - יעד מרכזי שלי

מהשרה נמסר בתגובה: "חיזוק ההתיישבות באזורים בהם אויבינו משקיעים מאמץ מוגבר לפגוע בה הוא יעד מרכזי שלי. לאחר עשרות שנים בהן הרשות הפלסטינית השקיעה בהר חברון יותר ממה שהשקיעו ממשלות ישראל - זכינו שהמדינה מפתחת את האזור האסטרטגי הזה. במקביל - אני מקדמת את הטיפול בכלל היישובים באזורי עדיפות לאומית, בדגש על האזורים המפונים בדרום ובצפון".

הפגנה בעד ההתיישבות

הפגנה בעד ההתיישבות, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

התיישבות בעזה - לא חלק ממטרות המלחמה

כזכור, לפני כשבוע, השרה אמרה בראיון לערוץ 14 כי התיישבות בעזה אינה חלק ממטרות המלחמה. לטענתה מטרות המלחמה כוללות חיסול חמאס, הסרת כל איום מעזה ועוד, אך התיישבות אינה חלק מהן. השרה נשאלה במהלך הראיון אם היא תדרוש התיישבות בעזה, ובתגובה היא ענתה כי המפלגה תדון בזה כשיגיע הזמן, אבל עכשיו הם "צריכים להיצמד למטרות המלחמה", ואם הן לא יבוצעו, הם לא יהיו שותפים עוד לממשלה כי "אין לזה זכות מוסרית".