נתניהו בסרטון תקיף לבן גביר, סמוטריץ' ודרעי: "תתאפסו"

לאחר יממה פוליטית סוערת שערערה את יציבות הקואליציה, מפרסם ראש הממשלה סרטון חריג ופונה לחבריו לקואליציה: "אני דורש מכולם - שימו בצד כל שיקול אחר. שימו בצד כל אינטרס צדדי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/06/24 17:24 יג בסיון התשפד

נתניהו בסרטון תקיף לבן גביר, סמוטריץ' ודרעי: "תתאפסו"
נתניהו, סרטון תקיף, צילום: צילום מסך

"אנחנו במלחמה בכמה חזיתות, ולפנינו אתגרים גדולים והחלטות קשות. לכן, אני דורש בכל תוקף מכל השותפים לקואליציה - תתאפסו" כך אומר היום (ד') ראש הממשלה נתניהו בסרטון חריג שפרסם. ברקע היממה הסוערת שעברה על הקואליציה אמר נתניהו לחבריו: "תתעלו לגודל השעה. זה לא הזמן לפוליטיקה קטנה, זה לא הזמן לחקיקה שמסכנת את הקואליציה שנלחמת למען ניצחון על אויבינו".

"שימו בצד כל שיקול אחר"

עוד הוסיף ראש הממשלה: "כולנו חייבים להתמקד אך ורק במשימות שלפנינו: לנצח את החמאס, להחזיר את כל חטופינו ולהשיב את תושבינו בביטחה לבתיהם, הן בצפון והן בדרום. ולכן אני דורש מכולם - שימו בצד כל שיקול אחר. שימו בצד כל אינטרס צדדי. התייצבו כאיש אחד, יחד, מאחורי לוחמינו". הדברים נאמרו ברקע הסרת חוק הרבנים מסדר היום והמשבר הקואליציוני שהגיע בעקבותיו.

בן גביר ודרעי, פיתרון לגיוס

בן גביר ודרעי, משבר קואליציוני. צילום: Yonatan Sindel,Flash90

העימות בין הליכוד ועוצמה יהודית

במפלגת הליכוד יצאו היום במתקפה על השר בן גביר לאחר שביקש להצטרף לקבינט המלחמה ודרשו הוכחות לכך שאינו מדליף סודות מדינה. "ראש הממשלה נתניהו אמר לשר בן גביר דבר פשוט: מי שרוצה להיות שותף לצוות התייעצות ביטחוני מצומצם חייב להוכיח שהוא לא מדליף סודות מדינה או שיחות פרטיות" נכתב בהודעת הליכוד.

במפלגתו של בן גביר לא נותרו חייבים והשיב לנתניהו בעקיצה: "עוצמה יהודית תומכת בחוק הפוליגרף לחברי הקבינט וקוראת לראש הממשלה לקדם אותו במהירות, ובלבד שיחול גם על בעלי קוצב לב".