"ישראל העבירה מסר ברור לממשלת מצרים"

בפתח ישיבת הממשלה התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו לפיגוע הקשה בגבול מצרים: "תקרית חמורה וחריגה - היא תבדק עד תום" | על נבחרת הכדורגל אמר נתניהו: "כולנו התרגשנו"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 04/06/23 12:37 טו בסיון התשפג

"ישראל העבירה מסר ברור לממשלת מצרים"
נתניהו בישיבת הממשלה, צילום: Amit Shabi/POOL

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר (א') בפתח ישיבת הממשלה לפיגוע בגבול מצרים בו נהרגו שלושה לוחמי צה"ל: "בשם ממשלת ישראל, אני מבקש לשלוח תנחומים למשפחות חיילי צה"ל שנפלו אתמול בגבול מצרים: סמל ליה בן נון ז"ל מראשון לציון, סמל ראשון אורי יצחק אילוז מצפת ז"ל וסמל ראשון אוהד דהן ז"ל מאופקים. ליבנו, לב העם כולו, עם המשפחות היקרות, שעולמן חרב. כולנו איתן, ביגונן העמוק". 

נתניהו הוסיף ואמר: "התקרית בגבול מצרים היא חמורה וחריגה, והיא תבדק עד תום. ישראל העבירה מסר ברור לממשלת מצרים: אנחנו מצפים שהחקירה המשותפת תהיה ממצה ותהיה יסודית. זה חלק משיתוף הפעולה הביטחוני החשוב בינינו, שמתקיים לטובת שתי המדינות במשך שנים. אנחנו נפיק את כל המסקנות הנדרשות ביחס לפעולותינו לאורך הגדר בגבול הדרום, בגבול ישראל - מצרים. 

הגדר הזו, שנבנתה בשנת 2013, בלמה את השיטפון של המסתננים הבלתי חוקיים לישראל. אבל עדיין יש בה הברחות, ויש גם ניסיונות מעת לעת של מחבלים לחצות את הגדר ולפגוע בכוחותינו.  אנחנו נרענן את הנהלים, את שיטות הפעולה וגם את האמצעים, כדי לצמצם עד למינימום את ההברחות וכדי להבטיח שפיגועים טראגיים כאלה לא יישנו". 

נתניהו: "ניצחון היסטורי על ברזיל"

ראש הממשלה התייחס גם לנבחרת ישראל הצעירה ואמר: כל הכבוד לנבחרת שמביאה לנו כבוד וממלאת אותנו גאווה. אני שוחחתי אמש עם המאמן המסור אופיר חיים, שהיה נרגש כמוני וכמו רבים מאזרחי ישראל. ביקשתי ממנו להודות לכל אחד מהשחקנים, על הניצחון ההיסטורי על ברזיל, על העליה לחצי הגמר באליפות העולם בכדורגל לנבחרות צעירות. זה לא דבר של מה בכך, זה לא דבר מובן מאליו. אני חושב שכולנו התרגשנו. לא בכל יום רואים קבוצה של בחורים צעירים, שבאים מכל חלקי החברה הישראלית, מתיצבים כאיש אחד וברוח גדולה, מול אימפרית כדורגל - ומנצחים אותם. אז כולנו מחזיקים להם אצבעות להמשך, ואומרים להם עלו והצליחו. אל-אל ישראל!".