פיצוץ באופוזיציה: "אין כאן סולידריות גם ברמה הבסיסית ביותר"

בעקבות היעדרות האופוזיציה מההצבעה על הקמת ועדת חקירה פרלמנטרית למחדל הנשק בחברה הערבית, אותה יזמה רע"מ, חברי המפלגה עזבו את משכן הכנסת | מנסור עבאס: "נשקול את ההצבעות בכנסת עד סוף המושב הזה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 22/03/23 21:52 כט באדר התשפג

פיצוץ באופוזיציה: "אין כאן סולידריות גם ברמה הבסיסית ביותר"
מנסור עבאס | , צילום: Erik Marmor/Flash90

האופוזיציה סוערת. במליאת הכנסת נפלה הערב (ד') הצעה לסדר של סיעת רע"מ להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית בנושא מחדל הנשק בחברה הערבית. ההצעה לא עברה בשל היעדרות של רוב חברי הכנסת מהמליאה. הסיעה התכנסה בעקבות היעדרות האופוזיציה מההצבעה והחליטה לעזוב את המשכן.

"האופוזיציה בחרה להסתתר בהצבעה"

יו"ר רע"מ, חבר הכנסת מנסור עבאס, הזהיר את האופוזיציה: "אני אומר לכם שרע''מ תשקול את ההצבעות שלה בכנסת עד סוף המושב הזה. אין כאן סולידריות גם ברמה הבסיסית ביותר. חברו למפלגה, חבר הכנסת ואליד אלהואשלה אמר כי "האופוזיציה בחרה להסתתר בהצבעה על ועדת חקירה למחדל הנשק בחברה הערבית. זה בפני עצמו מחדל, אופוזיציה ברוורס".

בזמן דיון על סוגיית הנשק בחברה הערבית, קרא השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר: "איפה אתם? איפה חברי האופוזיציה? תדעו לכם, אנשי רע''מ, עניין הנשק בחברה הערבית מעניין את הסבתא של יאיר לפיד". דבריו נקטעו בצעקות חברי אופוזיציה. 

הקואליציה הפילה את חוק האיזוק האלקטרוני: "מה עם אחיות שלנו?"

כאשר נכנס השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, למליאת הכנסת, חברת הכנסת נעמה לזימי שהגישה הצעה דומה שצורפה להצעתו של חבר הכנסת גדעון סער, צעקה לעברו: "הנה שר הפיתות הגיע, הנה שר הפיתות הגיע". חברי הכנסת מהאופוזיה צעקו בזעם: "בושה, בושה, בושה". לזימי המשיכה לצעוק לעבר בן גביר: "עאלק תדאגו לנו! את ארגוני הגברים היה חשוב לך לראות. את אשתך אתה שולח לאולפנים לחפות עליך? תתבייש! מה איתנו? מה עם אחיות שלנו?".