"תהיה הוראה לא לחקור אות הרב טאו"

במהלך דיון בוועדה בכנסת, תקפה חברת הכנסת נעמה לזימי את יושב ראש נעם אבי מעוז והטיחה בו האשמות קשות: "יפגע בכל הצעדים שעשינו קדימה" | מפלגת נעם סירבה להגיב

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/12/22 13:13 כד בכסלו התשפג

"תהיה הוראה לא לחקור אות הרב טאו"
מיקי לוי, צילום: אמיר אוחנה, גלית דיסטל

נעמה לזימי במתקפה קשה על אבי מעוז: במהלך דיון בוועדת הפנים שדנה היום (א') בחוק הסמכויות של איתמר בן גביר, תקפה באופן קשה חברת הכנסת נעמה לזימי את אבי מעוז והאשימה אותו בתמיכה בפוגעים מינית. לבקשת חדשות כיפה לתגובה, העדיפו במפלגת נעם שלא להגיב לידיעה.

הדיון בוועדה מגיע על רקע הדרישה של בן גביר לחוק פקודת המשטרה כשבן גביר דורש את היכולות להתוות מדיניות גם בנושאי חקירות. אמש הדגישו במפלגת עוצמה יהודית, כי בן גביר נוטה לוותר על הסעיף שמדבר על קביעת מדיניות באשר להעמדה לדין אך לא מוכן לוותר על עניין החקירות. "שר שאחראי על המשטרה שאינו יכול להתוות מדיניות של המשטרה, הוא סוג של עציץ ובן גביר לא הגיע לכהן בתפקיד עציץ במשרד לבטחון לאומי" אמרו במפלגה.

צפו בדבריה הקשים של לזימי:

האשמות קשות כלפי אבי מעוז

דבריה החמורים של חברת הכנסת הגיעו בעת שדיברה על הסמכויות שבן גביר דורש והשפעתם על חקירות משטרה עתידיות. בתחילה שאלה חברת הכנסת: "מה תעשו ברב טאו" וחברה לאופוזיציה מיקי לוי השיב: "תהיה הוראה לא לחקור אותו", על זה השיבה לזימי: "ברור, אבי מעוז לא ייתן".

בהמשך המשיכה לזימי בטענותיה נגד מעוז והוסיפה: "דה פקטו, כשיש לנו פה שותפים שמגנים על פוגעים מיניים, בתוך הממשלה. אנחנו יודעים את זה, אבי מעוז. זה חוק שדה פקטו הולך לפגוע בכל הצעדים שעשינו קדימה למיגור אלימות מינית".

מעוז

מעוז צילום: Arie Leib Abrams/Flash90

מעוז הגיב לפרשה: "יש לנו הרבה מה לומר"

מעוז, שמפלגתו פועלת תחת ההנהגה הרוחנית של נשיא ישיבת הר המור והמנהיג הרוחני של ישיבות הקו, הרב צבי טאו, בחר לפני מספר שבועות  להתבטא בעמימות בנוגע לפרשה ואמר: "לגבי הפרשייה שמעסיקה את הציבור בימים האחרונים: 'יש לנו הרבה מה לומר ואנחנו נעשה זאת במועד ובמקום שנמצא לנכון'".