"קונצנזוס נדיר": הממשלה אישרה את ההסכם עם לבנון, לפיד חתם רשמית

לקראת חתימה רשמית על הסכם המים הטריטוריאליים עם לבנון, הממשלה אישרה את פרטי ההסכם ולפיד חתם על המסמך | "הישג כביר למדינת ישראל, לא כל יום מדינת אויב מכירה במדינת ישראל למול כל הקהיליה הבינלאומית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/10/22 12:42 ב בחשון התשפג

"קונצנזוס נדיר": הממשלה אישרה את ההסכם עם לבנון, לפיד חתם רשמית
צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

אחרי שהבוקר (ה') חתם נשיא לבנון על ההסכם עם ישראל, ראש הממשלה לפיד הביא את ההסכם לאישור הממשלה, שכצפוי אישרה את המהלך, וחתם גם הוא על המסמך הרשמי. "אני שמח לפתוח ישיבת ממשלה מיוחדת זו, כדי לאשר את ההסכם ההיסטורי על הגבול הימי עם לבנון", פתח.

"זהו הישג כביר למדינת ישראל, והישג לממשלת ישראל. זהו הסכם שמחזק ומבצר את בטחון ישראל ואת חופש הפעולה שלנו מול חיזבאללה והאיומים מצפון".

הסכמה רחבה במערכת הבטחונית

כזכור, ההסכם העלה ביקורת רבה מהצד הימני במפה הפוליטית, ולפיד בחר להדגיש את ההסכמה הרחבה של מערכת הביטחון. "יש קונצנזוס נדיר בכל מערכות הבטחון על החיוניות של ההסכם. זהו הישג מדיני, לא כל יום מדינת אוייב מכירה במדינת ישראל, בהסכם כתוב, למול כל הקהיליה הבינלאומית. לא כל יום ארצות הברית וצרפת מתייצבות מאחורינו ומעניקות ערבויות בטחוניות וכלכליות להסכם".

לפיד וביידן על רקע אסדת כריש

לפיד וביידן על רקע אסדת כריש צילום: יח"צ אנרג'יאן, Sraya Diamant /Flash90

לפיד

לפיד חותם על ההסכם | צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

הוא הוסיף: "ערך בכנסת הליך קפדני של בקורת ופיקוח, רובו בוועדת החוץ והבטחון, כולל החלקים החסויים שהוצגו בוועדת המשנה למודיעין. כידוע, התהליך שהובלנו אותגר בבג"ץ בטענות שונות. בית הדין העליון קבע פה אחד שהממשלה ניהלה הליך תקין, ראוי וחוקי. האחריות היא עלינו, ולפיכך הסמכות היא בידינו".

טקס החתימה יתקיים היום

בשעה 12:00 צפוי ראש הממשלה לפיד לחתום על ההסכם במשרד ראש הממשלה בירושלים, ובשעה 15:00 יחל טקס בבסיס האו"ם בנאקורה בהשתתפות צוות המשא ומתן הישראלי ומשלחות מלבנון, ארה"ב והאו"ם. לאחר החתימה ינתנו הצהרות לתקשורת של צוות המשא ומתן הישראלי בראש הנקרה ויאיר לפיד יפגש עם המתווך האמריקאי עמוס הוכשטיין.

לפיד

לפיד צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ