פגיעה בחופש הביטוי

ראש השב"כ לשעבר, כרמי גילון, מתייצב לימינו של הרב דב ליאור ותוקף את המשטרה על הוצאת צו המעצר נגדו. "זו פגיעה בכבודו ובכבוד התורה, אין בזה שום שכל"

חדשות כיפה אורי פולק 27/02/11 00:00 כג באדר א'

פגיעה בחופש הביטוי
Arie Gal-cc-by-sa, צילום: Arie Gal-cc-by-sa

תמיכה מפתיעה לרב דב ליאור: דווקא ראש השב"כ לשעבר, כרמי גילון, אשר הואשם במהלך תקופת כהונתו ברדיפת אנשי ימין, תוקף את המשטרה על ההחלטה להוציא צו מעצר נגד הרב ליאור.

כפי שדווח בכיפה, לאחר שסירב להתייצב לחקירת משטרה בעקבות תמיכתו במחברי הספר "תורת המלך", הוציאה משטרת ישראל צו מעצר נגד הרב ליאור. מפקד משטרת חברון הגיע לביתו של הרב ליאור והודיע לו כי הוצא נגדו צו מעצר בשל אי-הסכמתו להגיע לחקירה. בתגובה טען נגדו הרב ליאור כי הוא "לא ישתתף בביזוי כבוד התורה" ולכן לא יגיע מיוזמתו לחקירת משטרה. "מדובר בניסיון לסתום פיות לרבנים", נימק הרב ליאור.

"דעתי האישית שמדובר בשערורייה. זו פגיעה בחופש הביטוי. כמו שזכותו של עיתון של החמאס להופיע באום אל־פאחם - והדברים שכתובים שם קשים פי כמה ממה שנכתב בספר תורת המלך - כך גם מחבר הספר יכול לכתוב", טוען גילון בראיון שהתפרסם בסוף השבוע בעיתון "ידיעות ירושלים".

לטענתו "צו המעצר הוא פגיעה בכבוד הרב ליאור ופגיעה בכבוד התורה. והכי חשוב - אין בזה שום שכל". גילון כלל לא מבין על מה המהומה ומהי הדחיפות של המשטרה בהוצאת צו המעצר. "איזה מין שטויות אלו? אז הוא כתב מה שכתב. לבוא לרב ליאור, שהיום הוא מבוגר, ולהזמין אותו לחקירה, זה לא רק להכניס לו אצבע לעין אלא גם למאות ולאלפי חסידים שיש לו, וגם לי כאדם שחרד לחופש הביטוי", קובע גילון ומציין: "כשאני הייתי בשב"כ דאגתי לחופש הביטוי ומה שהכי מעצבן אותי זה הטמטום שבדבר הזה".