פאטמה של שבת

ביישוב מעלות חוששים מהשתלטות של ערבים על הישוב, בגני הילדים הדתיים יש כבר רוב ערבי. מי יציל את הצפון?

חדשות כיפה אפרת רוט הלוי 13/08/09 00:00 כג באב התשסט

פאטמה של שבת
מיכאלי, ויקיפדיה העברית, צילום: מיכאלי, ויקיפדיה העברית

תושבי הערים שבגליל כבר רגילים, במעלות עדיין מזועזעים מהתופעה החדשה - ערבים משתלטים על דירות ובתים בתוך יישובים יהודיים ושולחים את ילדיהם לאותם מוסדות חינוך.

ביישוב מעלות החליטו שלהם זה לא יקרה. לאחר שנרכשו מספר רב של בתים על ידי ערבים בשכונות יהודיות החליטה קבוצת רבנים בתגובה להילחם בתופעה ולהקים את עמותת "לעלות למעלות".

"מדובר במכת מדינה" אומר הרב שלמה בן אליהו, תושב מעלות וממקימי העמותה. "הערבים כבר השתלטו על הרבה בתים בכרמיאל, עכו ונצרת. במעלות הערבים קונים כל בית שמתפנה בשכונה יהודית ואפילו בשכונות דתיות. זה התחיל בשכונת הזיתים שזו שכונה חדשה שצופה על נחל כזיב והקבלן שבנה אותה שילם לבעלי המקצוע הערבים בדירות. היום 45% מהשכונה הם ערבים".

בנוסף, "דירות שנמכרות על ידי כונס נכסים מופנים ישירות לכפרים ערביים, רק אתמול נקנו חמש דירות במעלות במחיר אפסי של 200,000 ₪ לדירה על ידי תושב הכפר "פסוטה".

התופעה גרמה לבריחה של תושבים יהודים רבים מהשכונה, מה שהותיר את גן הילדים הדתי מלא בילדים ערבים. "הגענו למצב מאוד מקומם שיש בקבלת שבת-מוחמד אבא של שבת ופטמה אמא של שבת" מספר הרב בן אליהו. "הגיעו שאלות לרבנים כמו שאלה של אברך האם להישאר לגור במקום אם אשתו מפחדת להישאר בבית במהלך היום בגלל השכנים הערבים הרבים או לעזוב את לימודיו ולהישאר איתה".

העמותה שהקימו במעלות מנסה להילחם בתופעה באותה דרך. "המטרה היא לגרום ליהודים לבוא ולגור במעלות. באמצעות הכוח וההון היהודי נוכל לנצח את ההתפשטות הערבית -ואנחנו עושים זאת רק באמצעים חוקיים".

ההצעה שמציעים אנשי העמותה היא עסקית לחלוטין. הם מזמינים את המשקיעים לבוא לקנות דירה במחיר נמוך במעלות כאשר הם מגייסים קבוצת דיירים שיצטרפו ויקנו את הדירות בעשר אחוז יותר, כך מנסים להבטיח בעמותה רווח של עשרה אחוז למשקיעים במעלות והצלה של בתים ודירות.

"כרגע למשל יש שני בתים שממש צועקים לעזרה. וילה עם חמישה חדרים במחיר מצחיק של 550,000 ₪, המוכר קיבל הצעות גבוהות יותר מערבים אך הוא אידיאליסט ומוכן לחכות לקונה יהודי".

בעמותה מתכוננים לעבודה קשה, כרגע מחפשים בעמותה מנהל לתפעול שוטף וגיוס תרומות. כפי שמתאר הרב אליהו "אנחנו מנפיקים גם כרטיסי הגרלה לבתים במעלות ועושים באמת הכול לעצור את התופעה הזאת".