עשור לרצח: אלפים צפויים להשתתף בצעדה לזכר בנות משפחת חטואל

עשור לאחר רצח טלי חטואל וארבע בנותיה בדרכן מגוש קטיף לאשקלון צפויים אלפים להשתתף בצעדה לזכרן. ´מסע טלי´. "ננציח את שמן של בנות משפחת חטואל בעיר"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 25/03/14 10:50 כג באדר ב'

עשור לרצח: אלפים צפויים להשתתף בצעדה לזכר בנות משפחת חטואל
הצלה יוש, צילום: הצלה יוש

לפני עשור בדיוק נרצחו טלי חטואל וארבע בנותיה בדרכן מגוש קטיף לאשקלון להשתתף במחאה נגד תכנית ההתנתקות, רצח שהוגדר בידי ארגון אמנסטי הבינלאומי כפשע נגד האנושות. ביום חמישי הקרוב, בדיוק עשור לאותו רצח מזעזע, צפויים אלפים להשתתף בצעדה לזכרן באשקלון.

הפיגוע התרחש בשנת 2004. טלי חטואל, שהייתה בחודש השמיני להריונה, נסעה יחד עם ארבע בנותיה - שהיו בגילאי שנתיים עד 11 - מגוש קטיף לאשקלון, במטרה להפגין נגד תוכנית ההתנתקות במשאל מתפקדי הליכוד שנערך באותו היום. בעודן נוסעת, פתחו מחבלים בירי על הרכב, ובהמשך אף ביצעו וידוא הריגה.

עשר שנים עברו מאז יום הרצח, וכעת החליטו בעיריית אשקלון לצאת לצעדה מיוחדת, 'מסע טלי', לזכר בנות משפחת חטואל. כ-800 בנות מאולפנות הדרום ישתתפו בצעדה, כמו גם אלפים מתושבי אשקלון ומכל הארץ, בהם גם נציג המשפחה דוד חטואל וראש העיר איתמר שמעוני.

ראש העיר איתמר שמעוני: "מאז שנבחרתי לתפקידי לפני מספר חודשים חשבתי מה יהיה האופן הראוי ביותר להנציח את בנות משפחת חטואל. אני חושב שהדרך המתאימה ביותר תהיה לקרוא גן או פארק יפה בעיר על שמן, ובימים אלה ממש אני מחפש את המקום המתאים ביותר. הרצח המזעזע הזה עדיין כואב כפצע בלב לכל אזרחי המדינה, ובייחוד לתושבי אשקלון".