"עליכם לבנות גשרים ולקרב לבבות"

נשיא המדינה נפגש עם הדיינים אשר מונו לבתי הדין הרבניים והדגיש בדבריו את החשיבות שבשמירה על מערכת המשפט: "כולנו מחויבים, על פי התורה, בשיווין מוחלט בפני החוק והמשפט"

חדשות כיפה אורי פולק 03/03/11 00:00 כז באדר א'

"עליכם לבנות גשרים ולקרב לבבות"
מרק ניימן לעמ, צילום: מרק ניימן לעמ

"מי שמתיר את דמם של גויים, הוא מתיר דם ועושה זאת בניגוד לצו של לא תרצח, ובניגוד לואהבת לרעך כמוך" - כך אמר היום (ה) נשיא המדינה, שמעון פרס, אשר השתתף בטקס השבעת דיינים חדשים לבתי הדין הרבניים.

12 הדיינים מונו לפני כארבעה חודשים על ידי הוועדה למינוי דיינים. שליש מהדיינים שנבחרו הינם מן הציונות הדתית: ארבעה מתוך הדיינים שנבחרו על-ידי הוועדה מגיעים מהמגזר הדתי לאומי, ארבעה נוספים מתוכם הם ליטאים וארבעה ספרדים.

הנשיא פרס הדגיש היום בדבריו בפני הדיינים כי "כולנו מחויבים, על פי התורה, בשוויון מוחלט בפני החוק והמשפט, כקטון כגדול, חוּקָּה אֶחָת יִהְיֶה לָכֶם וְלַגֵּר וּלְאֶזְרַח הָאָרֶץ - ודינא דמלכותא דינא". בהתייחסות מרומזת לספר "תורת המלך" אמר הנשיא כי דעות מהסוג הזה הינן פסולות וכי מי שמציע להתיר את דמם של מי שאינם יהודים, מעניק למעשה לגויים רשות להתיר דמם של יהודים.


(צילום: מרק ניימן, לע"מ)


"הדִינִים והחוקים שלפיהם תִפְסֵקוּ, הם היסוד המובהק למערכת הערכית שלנו... אוזנכם צריכה להיות נטויה להקשיב, להבין ולהתאמץ למנוע עינוי דִין. למנוע סחבת ולהציל נפשות", ציין הנשיא אשר הדגיש בפניהם כי לתחושתו "החברה הישראלית גועשת ושוצפת" וכי בידיהם מסור "תפקיד היסטורי ואמוני כאחד - לבנות גשרים ולקרב לבבות".

"מַעמד השבעת דַּיָּינִים חדשים מחובר בעבותות לשורשי קיומנו, כעם הנשען על מורשתו, ושואב חיות מן המים הצלולים של תורתו. באמצעותכם, הדַּיָּינִים, אנו מחברים חולייה נוספת לשלשלת המוסר וחכמת ישראל, בבחינת צבת בצבת עשויה", הוסיף הנשיא.