עיריית תל אביב אישרה את תיקון החוק המאפשר לפתוח מרכולים בשבת ובחג

ברוב של חברי מועצת העיר תל אביב אושר התיקון לחוק העזר העירוני המאפשר את פתיחתם של מרכולים וקיוסקים בשבתות וחגים. חולדאי: "אסור להפוך את הנושא למלחמת דת"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 25/03/14 09:26 כג באדר ב'

עיריית תל אביב אישרה את תיקון החוק המאפשר לפתוח מרכולים בשבת ובחג
cc-by-יעקב, צילום: cc-by-יעקב

עיריית תל אביב אישרה אמש (ב') את התיקון לחוק העזר העירוני המאפשר את פתיחתם של מרכולים וקיוסקים בשבתות וחגים, זאת ברוב של חברי מועצת העיר ותוך התנגדות חריפה מצד חברי המועצה הדתיים והחרדים.

התיקון, אשר מאפשר פתיחה מוגבלת של המרכולים בשבתות וחגים זקוק לאישור סופי של משרד הפנים. אישור של משרד הפנים צפוי להתקבל בהתנגדות משמעותית מצד אישי ציבור דתיים ברחבי הארץ.

במהלך הישיבה טען ראש העיר תל אביב רון חולדאי כי "אסור להפוך את הנושא למלחמת דת". לדבריו "כולנו יהודים וליהדות מאז ומעולם יש פנים רבות. אני יהודי גאה שמבלה בצורה שונה מיהודים אחרים את השבת כיום המנוחה שלי. תפקידנו לאפשר לכולם לחיות בכבוד ובגאווה מבלי שמישהו לוקח בעלות ואומר לנו שמעשינו לטובת כלל הציבור אינו יהודי".

בנוסף להתנגדות החריפה מצד החרדים והדתיים בעיר, סופג ראש העיר ביקורת מצד בעלי עסקים קטנים אשר בעקבות התיקון לחוק יאלצו לעבוד שבעה ימים בשבוע, זאת בניסיון נואש להתחרות ברשתות המזון הגדולות כדוגמת AM:PM.

בשבוע שעבר פנה רב העיר תל אביב יפו, הרב ישראל מאיר לאו, לחולדאי וביקש ממנו שלא לאשר את התיקון. "זו פריצת דפוס חיים של העיר מאז ייסודה לפני 105 שנים. הבה נשקול מה עומד על כף המאזניים בהכרעה שלפניכם".

לדבריו, פתיחת המרכולים בשבתות וחגים, יחד עם שאר ימות השבוע "הופכת את עם הספר לעם של תגרנים שכל חייהם מהווים מרוץ בלתי נלאה אחרי כסף. ההחלטה שלפניכם הינה פתח למדרון חלקלק. היום רחובות מרכזיים, מחר העיר כולה".