סקר: רק 18% מהחרדים והחרד"לים בעד עליה להר הבית

בסקר של מכון 'מאגר מוחות' עבור ארגוני המקדש, המתפרסם בעלון שבת חדש 'הלבנון' מתגלה כי 78% אחוזים מהציבור הדתי לאומי תומך בעליה להר הבית לעומת אחוז קטן מצד החרדים והחרד"לים

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 27/02/14 09:27 כז באדר א'

סקר: רק 18% מהחרדים והחרד"לים בעד עליה להר הבית
יחצ, צילום: יחצ

סקר דעת קהל של 'מאגר מוחות' המתפרסם בעלון חדש בשם 'הלבנון' מטעם תנועות הפועלות למען עליה להר הבית מפרסם נתונים מפתיעים. מדובר בסקר שנערך עבור 'הקרן למורשת הר הבית' ו'קרן נחלת עצמאות ישראל' בשלהי שנת תשע"ג.

בתשובה לשאלה עד כמה חשוב לך שיהודים יבקרו בהר הבית השיבו 78% אחוזים כי חשובים להם ביקורי יהודים בהר הבית, בציבור החרדי והחרד"לים השיבו בחיוב 18% ובציבור החילוני והמסורתי השיבו 45% בחיוב.

עוד עולה כי ל-80% מהציבור הדתי לאומי חשוב שהעלייה תהיה על פי ההלכה, לאחר טבילה במקווה וכניסה למקומות המותרים בלבד. 68% אחוזים מאנשי הציונות הדתית השיבו כי ישמחו לבקר בהר במסגרת סיור בירושלים, זאת לעומת 60% מהציבור החילוני והמסורתי ו-20% בלבד מהציבור החרדי והחרדלי.

(צילום: צילום מסך)

'הלבנון' המשמש מעין 'פיילוט' אשר מטרתו לבדוק את היענות הקוראים לעלון מטעם ארגוני המקדש והר הבית ובהמשך יקבע האם ומתי יצא לאור באופן קבוע ושבועי. על עיצוב העלון אחראי פעיל הר הבית יצחק למפרט, והעורך נשאר כרגע תחת מעטה חשאיות. "בשנים האחרונות גובר הרצון לקבל מידע על בית המקדש והעלון הוא דרך להעביר מידע אל המגזר הדתי לאומי בנושא", מספרים יוזמי העלון. "העלון מוכיח כי רבנים בכירים בציונות הדתית ורוב המגזר תומך בעליה להר הבית".

נתונים נוספים מהסקר נוגעים לשאלת התפילות בהר הבית והקמת בית כנסת בהר השיבו 73% מהציבור הדתי לאומי כי היו מתפללים בהר ו-52% תומכים בהקמת בית כנסת. זאת לעומת 31% מהציבור החילוני והמסורתי ו-21% מהציבור החרדי והחרד"לי בנוגע לתפילות בהר. 31% מהחילונים תומכים בקיום בית כנסת במקום לעומת 6% בלבד מהציבור החרדי והחרד"לי.

נוסף על הסקר מתפרסמות בעלון כתבות אשר סוקרות את רבני הציונות אשר תומכים בעליה להר, כולל ראיון עם הרב אליהו זיני, רב הטכניון לשעבר וכן הוראות כיצד מותר לעלות להר הבית על פי ההלכה. בין היתר מתפרסם מכתב של הרב אליהו שלמה רענן הי"ד, נכדו של הראי"ה קוק, אשר כתב במכתב כי הרבנים כלל לא התנגדו לעליה להר הבית.

"מצטרף אני בזה לקריאת הרבנים הממליצים לעלות להר הבית במקומות המותרים, כי זה דבר ברור ללא צל של ספק כי הסבא רבינו הראי"ה קוק ובנו הרצי"ה קוק זצ"ל, לא אסרו לעלות במקומות המותרים. ובודאי מצוה גדולה לרשת את המקום המקודש מידי זרים, ואך ורק באופן המותר", כותב הרב רענן.