סערת חילול השבת בצה"ל

ח"כ אורי אריאל פנה לשר הביטחון ולרמטכ"ל, בניסיון אחרון כדי למנוע את הפגיעה בצביון השבת בצה"ל

חדשות כיפה אורי פולק 27/05/10 00:00 יד בסיון התשע

סערת חילול השבת בצה"ל
יחצ, צילום: יחצ

בהמשך לדיווח כי פקודת מטכ"ל חדשה תתיר לחיילים בשירות סדיר את הפעלת גלי צה"ל בשבת ומחשש כי הדברים יגיעו לכדי חציית נקודת האל-חזור, שלח ח"כ אורי אריאל (האיחוד הלאומי) מכתב חריף בנושא לשר הביטחון, אהוד ברק, ולרמטכ"ל גבי אשכנזי.

"נראה כי צה"ל מתעתד להציג את מדיניותו החדשה בנושא זה, ובקשתי היא למנוע שינוי בהוראות הפיקוד העליון, המורה להימנע מכל פעילות שאינה דרושה לצרכים מבצעיים וצרכים חיוניים אחרים בימי מנוחה, וזאת בשל חשיבות השבת כיום המנוחה במדינת ישראל, והחשיבות להעניק לכל החיילים והחיילות אפשרויות שירות שוות בצבא", כתב אריאל.

בדבריו, הביע אריאל צער על כך שחיילים רבים מעורבים בפעילות הכרוכה בחילול שבת, זאת למרות ששידורי הרדיו לציבור הכללי אינם בגדר פעילות מבצעית. "נראה כי מן ההכרח כי הפיקוד העליון ימציא פתרונות אחרים, ופחות פוגעניים מזה המוצע, לשנות את הוראות הפיקוד ולאשר עבודת חיילים בשבת ומבלי שיפגעו בעבודת התחנות", הוסיף.

בעבר היה מעורב אריאל בניסיונות לפתרון בעיית תפקוד גל"צ בשבת. בערב פסח האחרון אף נפגש עם מפקד גל"צ, יצחק טוניק במטרה לשכנעו לצמצם את חילול השבת בגל"צ למינימום המתחייב במצבי חירום.

בשיחה לכיפה אמר אריאל כי בזמנו הגיש מספר הצעות קונקרטיות לצמצום חילול השבת בתחנה. בין הצעות שהועלו בשעתו היתה ההצעה להקליט את התוכניות המשודרות בשבת מראש, להכניס אמצעים טכנולוגיים ואף לצמצם במהדורות החדשות.

"ביקשנו לעשות זאת מתוך רצון להתקדם בשמירת השבת, כמתחייב בתורה וכמקובל בחוק הקיים בישראל - וזאת מתוך הסכמה. לצערי, מפקד גל"צ, יצחק טוניק, בחר ללכת בדרך של מחלוקת ואנו נשתדל לשנות זאת ע"י שכנוע והסכמה" אמר אריאל.