סילבן שלום: "צריך להראות לעולם מי היה פה קודם"

כך אמר השר לפיתוח הנגב והגליל במהלך ביקורו בקרית ארבע חברון שכלל ביקור באולם יצחק במערת המכפלה וחניכת מרכז לפיתוח החשיבה ביישוב "כאן הכל התחיל", אמר שלום

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/01/14 19:59 יד בשבט התשעד

סילבן שלום: "צריך להראות לעולם מי היה פה קודם"
עמיחי מעטוף, צילום: עמיחי מעטוף

השר סילבן שלום ביקר היום (ד') במערת המכפלה וחנך מרכז חשיבה בקרית ארבע. לדבריו "כאן הכול התחיל, כאן הבסיס של עם ישראל, ומפה אני יוצא בקריאה לחיזוק והתפתחות בכל רחבי ארץ ישראל, אנחנו נלחמים כל הזמן על זכותנו בארץ, המלחמה היא כרגע על הבעלות והזכות, כל הזמן להראות לעולם מי היה פה קודם".

בדבריו המשיך השר כי: "בכל פעם שאני מגיע לכאן אני חש רוממות רוח ונפש וניתן לומר כי אני חלק בלתי נפרד מהמקום הזה". עוד הוסיף השר שלום: "נאמר 'זכור את אשר עשה לך עמלק', ומבחינתו להילחם בעמלק זה להילחם בספק של חלקים מאתנו על בעלותנו וזכותנו על ארץ ישראל".

דובר הישוב היהודי בחברון, נעם ארנון, ציין כי: "אולם יצחק שם נמצא לפי המסורת פתח המערה כבר סגור ליהודים עשרים שנה כמעט כל השנה והגיע הזמן לפתוח את האולם ליהודים במשך כל השנה".

לאחר ביקורו במערה המשיך השר למרכז ניוטון לפיתוח החשיבה שהוקם בבית הספר הממלכתי וקבע את המזוזה במקום. בנוסף, קיבל השר תעודת 'אזרחות כבוד' מידי ראש המועצה- מלאכי לוינגר שברך את השר על תרומתו הרבה בפיתוח עיר האבות ועל חיזוק האחיזה בכל מרחבי ארצנו. "כבוד השר", אמר לוינגר, "קרית ארבע חברון אינה מסמלת רק התיישבות, אלא שיתופיות אמיתית בין קבוצות שונות בעם, וכוללת אוכלוסייה הטרוגנית של חילונים, דתיים לצד עולים חדשים". בנוסף הודה לוינגר לשר ואמר: "אתה ידיד אמת של המועצה וכל הפיתוח המאסיבי של מוסדות החינוך והתרבות כאן לא היה קורה בלעדיך. אתה ידיד אמת של ההתיישבות ביו"ש ועיר האבות בפרט". בדבריו המשיך השר כי: "בכל פעם שאני מגיע לכאן אני חש רוממות רוח ונפש וניתן לומר כי אני חלק בלתי נפרד מהמקום הזה". עוד הוסיף השר שלום: "זכור את עשה לך עמלק, להילחם בעמלק זה להילחם בספק של חלקים מאתנו על בעלותנו וזכותנו על ארץ ישראל".

במהלך האירוע הוצגה בפני השר תוכנית לפיתוח התיירות בעיר של העיר שהתגבשה במשך שנתיים על ידי גופים מקצועיים ובמימון משרד התיירות. מטרת התכנית: להביא לאזור רבבות של תיירים נוספים. חבר המועצה , פנחס אטלי המחזיק בתיק התיירות אמר כי בתוך שנים בודדות יוקמו בעיר מרכז מבקרים ופארק 'אלון' - בו יוקמו אמפיתיאטרון, אתר ארכיאולוגי, מסלולי אופניים ומסלולים להולכי רגל, "כך העיר שמשמשת מעבר למערת המכפלה תשמש גם כתחנה ומקום בילוי למשפחות".