סגן השר בן דהן: עלינו להחיל ריבונות ביו"ש

סגן השר לשירותי דת הרב אלי בן דהן ביקר במאהל הנשים של ´נשים בירוק´ הניצב זה שבוע בכיכר פריז, וקרא להחלת ריבונות על ארץ ישראל השלמה

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 06/02/14 18:11 ו באדר א'

סגן השר בן דהן: עלינו להחיל ריבונות ביו"ש
אידן אור, צילום: אידן אור

סגן השר לענייני דת הרב אלי בן דהן ביקר הערב (ה') במאהל הנשים של 'נשים בירוק' וקרא להחיל ריבונות על כל שטחי יהודה ושומרון. לדבריו "התשובה הברורה שלנו, של הציבור אוהב הארץ, צריך להיות ברור: אנו תובעים להחיל את הריבונות הישראלית על כל שטחי יו"ש, זו ארצנו, מעולם לא התביישנו בה. אני נולדתי במרוקו, וכל כולנו, כל מי שעשה עליה, יודע שיהודים ציפו להגיע לארץ ישראל, ואף פעם לא אמרו להם למקום הזה כך ולמקום ההוא לא. כל אחד חלם את חלומו בארץ ישראל השלמה ולא לחלקים ממנה".

מאהל ארגון 'נשים בירוק' ניצב זה שבוע בכיכר פריז בדרישה מראש הממשלה להחיל ריבונות על שטחי יהודה ושומרון. למקום הגיעו שורה של בכירים ואישי ציבור ביניהם חברות הכנסת איילת שקד ואורית סטרוק. לדברי סגן השר. "זה נכון שאנו מציבים פה את האוהל הזה כדי לחזק את ראש הממשלה, שעומד בלחצים גדולים מאוד מכל מיני גורמים, מתחיל בגורמים אירופים ויוזמות לחרמות. ב"ה ראש הממשלה עדיין עומד איתן ואינו מוכן להיכנע להסכמים שאין בהם ממש ולכן מחובתנו לעזור ולסייע לו".

סגן השר ציין כי "היום בבוקר זכינו לתמיכה מקרן הפנסיה השלישית בגודלה בעולם, ABP, הכריזה שהיא לא תחרים את מדינת ישראל. אין שום קשר בין הסכסוכים שקיימים במזרח התיכון לבין מדיניות כלכלית. זה הכיוון הנכון, אנחנו בסיעת הבית היהודי מדברים על זה הרבה, להפעיל מנופים כלכליים נגד כל מיני חרמות".

בדבריו פנה אל נשות הארגון ואמר "אני בטוח שהכוח שלכן, שמובילות את המאבק למען ארץ ישראל, אני מאמין ומקווה שיביא את כל חברי הממשלה להבין שכולנו למסקנה הנכונה, שאנחנו צריכים להחיל את הריבונות הישראלית על יהודה ושומרון ולא לחשוש מכך".

"הזהירו אותנו כשעשינו זאת על ירושלים וכשעשינו זאת ברמת הגולן ומדינת ישראל ממשיכה לחיות ב"ה", הבהיר הרב בן דהן. "גם כשנעשה זאת ביו"ש בהתחלה יהיו אמירות שונות, אך בסוף יתרגלו ויבינו. כשהנחישות שלנו היא ברורה ואנו משדרים ביטחון בצדקת הדרך ואמונה, כולם יקבלו את זה כי זה טבעו של עולם".