נתניהו באו"ם: 1500 שנים לפני מוחמד הפך המלך דוד את ירושלים לבירתו

בנאום שנשא בניו יורק, תקף רה"מ את אבו מאזן ודרש ממנו להפסיק "להפיץ שקרים על כוונות ישראל בנוגע להר הבית"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 01/10/15 20:05 יח בתשרי התשעו

נתניהו באו"ם: 1500 שנים לפני מוחמד הפך המלך דוד את ירושלים לבירתו
Kobi Gideon, פלאש 90, צילום: Kobi Gideon, פלאש 90

ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו נשא הערב (ה') נאום חריף בבניין האומות המאוחדות בניו יורק, בו תקף את אבו מאזן על דבריו אמש בנוגע להר הבית, ודרש ממנו להפסיק להפיץ שקרים.

"אלף שנים לפני לידת הנצרות ו-1,500 שנים לפני מוחמד, המלך דוד הפך את ירושלים לבירתו ושלמה בנה את המקדש על ההר הזה. ישראל תמיד תכבד את המקומות הקדושים של כולם".

"באזור שהוא מוכה אלימות וחוסר סובלנות. ישראל היא מגדלור של סובלנות. ישראל מגנה על המקומות הקדושים ולא מסכנת אותם. בניגוד לכוחות ששלטו בירושלים בעבר, ישראל שומרת על חופש הפולחן של כולם, וזה לעולם לא ישתנה, כי ישראל תמיד תישאר נאמנה לערכיה".

"תפסיק להפיץ שקרים על התקפות ישראליות על הר הבית", פנה נתניהו לאבו מאזן. "ישראל מחויבת לשמור על הר הבית ולסטטוס-קוו. אבו מאזן צריך לדבר נגד המוסלמים הקיצוניים שמבריחים כלי נשק להר הבית ומשתמשים בהם נגד תיירים ויהודים שעולים להר".

נתניהו התייחס גם להסכם וינה בין המעצמות לאיראן. במהלך דבריו דמם לשניות ארוכות במחאה על איומיו של האייטולה חמינאי נגד ישראל ועל מנת להמחיש את שתיקת העולם ביחס לפעילות איראן, וציין כי "בזמן שמקלים בסנקציות ונותנים להם מיליארדי דולרים, זה מעודד את הטרור".

"מאז ההודעה על ההסכם, איראן הגבירה את קצב משלוחי הנשק לסוריה, שלחה יותר חיילים ממשמרות המהפכה לסוריה, שלחה עוד לוחמים שיעים לסוריה. איראן עשתה זאת כדי לחזק את משטרו הרצחני של אסד. איראן שלחה גם משלוחי נשק גדולים לח'ותים בתימן. בת בריתה חיזבאללה הבריחה טילי יאחונט וטיל SA 22 בחסות איראנית. הכול כדי לפגוע בכל מטרה ישראלית.

"איראן מסייעת לחמאס ובעזה לבנות מל"טים וכלי נשק מתקדמים כדי לפגוע בנו. היא שולחת גם אנשים לרמת הגולן כדי לפגוע בחיילינו ובאזרחי האזור. ישראל תגיב נגד כל פעולה מהכיוון הסורי", הבהיר נתניהו.

"כל כמה שבועות, איראן וחיזבאללה בונות תשתיות ברחבי העולם. שלושה תאים כאלה התגלו בכווית, ירדן וקפריסין. בחודש מאי, כוחות הביטחון בקפריסין פשטו על דירה של סוכן חיזבאללה בלרנקה. נמצאו שם 5 טון של חומר כימי שיכול לפוצץ בניין בקלות.

איראן עושה את כל מה שתיארתי רק בששת החודשים האחרונים בזמן שהיא ניסתה לשכנע את העולם להסיר את הסנקציות. תארו לעצמכם מה יקרה כשהסנקציות נגדם יוסרו. איראן תקפוץ על הטרף. איראן משקיעה מיליארדי דולרים על נשק ולווינים. אתם חושבים שהם משקיעים כאלה כספים על שלום? האריה יהפוך לחתלתול?", אמר נתניהו.