"נשארים בחומש לנצח למרות הפרובוקציות וההסתה"

יממה אחרי שפלסטינים הגיעו לעבד את אדמת חומש, שמונה שנים אחרי יישום תוכנית ההתנתקות, מגיבים בהתיישבות למהלך וטוענים: חומש הייתה אדמה יהודית ולעולם תשאר כזו

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/10/13 13:02 ל בתשרי התשעד

"נשארים בחומש לנצח למרות הפרובוקציות וההסתה"
ועד מתיישבי השומרון, צילום: ועד מתיישבי השומרון

יממה אחרי שעשרות פלסטינים הגיעו לעבד את עדמות חומש, לראשונה מזה שמונה שנים אחרי יישום תוכנית ההתנתקות, מגיבים בהתיישבות למהלך - בהצהרות פומביות ובצביעתו מחדש של מגדל המים המפורסם המזוהה יותר מכל עם היישוב.

מייד לאחר שהפורעים הערבים ואנשי ארגון השמאל הקיצוני 'יש דין' סיימו אתמול את הפגנת ההסתה בחומש, עם שלטים הקוראים לרצח יהודים, נערכו בארגון ”חומש תחילה“ לניקוי כתובות הנאצה שנותרו על מגדל המים.

מנורת שבעת הקנים עם הכיתוב 'חומש תחילה' מתנוססת כעת לתפארה על ראש ההר הצופה מחיפה שבצפון ועד לאשקלון ובחורי הישיבה הלומדים בחומש מזה שש שנים יושבים כעת ולומדים בישיבה. "אם לערביי בורקה כל כך אכפת מהאדמה מדוע הם לא עיבדו אותה מעולם והשאירו את חומש אדמת טרשים עד הוקם עליה הישוב היהודי לפני כ35 שנה?", אומרים במטה, "חומש היתה תמיד אדמה יהודית, תישאר אדמה יהודית ובע"ה בקרוב שוב ייבנה עליה ישוב יהודי".

שר הבינוי והשיכון אורי אריאל אמר כי ”המציאות בה ביטול צווי אדמות חומש הכוללות אדמות מדינה מופקרות לערבים הינה מסר פסול ביותר לערבים שתוצאותיו ניכרות בשטח. התגובה הראוייה היא לאשר את ישיבת חומש המתחדשת הפועלת במקום מזה שש שנים ולהטיל צו סגירה למניעת השתלטות ערבים על המקום האסטרטגי“.

בני קצובר, יו"ר ועד מתיישבי השומרון, ציין כי "חומש היה ונשאר יישוב יהודי בשומרון. המציאות שבה ערבים עולים להם ומעבדים את האדמה היא זמנית. החזון של אנשי חומש, שאוחזים בקרקע גם בימים קשים כמה שנים. ינצח את הפורעים הערבים ומשתפי הפעולה איתם משמאל". קצובר שב וקרא לראש הממשלה ליישב בחזרה את חומש ולהקים במקום יישוב מחדש.