"נדב היה הראשון להתנדב ולעזור לכל אחד"

אבל כבד ביישוב מצפה הושעיה לאחר היוודע מותו של נדב שוהם, שנהרג באסון מפולת השלגים בנפאל. אביו חזר מכנס במוסקבה בעקבות הבשורה המרה

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 17/10/14 00:42 כג בתשרי התשעה

"נדב היה הראשון להתנדב ולעזור לכל אחד"
באדיבות המשפחה, צילום: באדיבות המשפחה

אבל כבד נפל על היישוב מצפה הושעיה לאחר ההודעה על מותו של נדב שוהם (30), בן היישוב, במפולת שלגים ברכס האנאפורנה בנפאל, לצד תמר אריאל ואגם לוריא.

בהודעה רשמית שהוציאו אתמול (ה') משפחתו הם כתבו כי הוא "ילד טוב שיצא לטיול לפני כשבועיים והיה אמור לחזור בשבוע הבא. היה בקשר עם הוריו עד לפני כחמישה ימים. בן לוותיקי היישוב, השלישי מבין ארבעה בנים".

הוריו קיבלו את ההודעה על מותו במהלך החג ואביו, פרופסור בטכניון, שהיה במוסקבה, מיהר לחזור לישראל עם קבלת ההודעה המרה.

במשפחתו הספידו אותו ואמרו כי "היה הראשון להתנדב ולעזור לכל אחד". נדב למד בישיבה התיכונית בטבריה ולאחר מכן בישיבת הקיבוץ הדתי. לאחר הצבא למד הנדסת מכונות בטכניון, היה פעיל והתנדב בעמותות חסד רבות. נדב היה חברו של החייל אורן נח ז"ל, לוחם גולני שנהרג במהלך מבצע צוק איתן בתקרית הנגמ"ש.

ביום שלישי האחרון החליטו ישראלים רבים כי יעלו למסלול למרות מזג האוויר הסוער בעקבות הוריקן שנכנס לאזור נפאל. לאחר שיצאו, ביום שלישי בערב, הגיעו נפאלים לבקתה בה נשארו חלק מהמטיילים והעבירו מסר במכתב כתוב בעברית. "יש ישראלים תקועים על ה'פס' בפסגה. תעזרו לנו, זו סכנת חיים".

הבוקר חודשו החיפושים במקום לאחר שמזג האוויר נרגע. מסוק צבאי אחד עזב את הזירה עם פצועים ומסוקים נוספים יגיעו מאוחר יותר. בשטח סורקים כוחות צבא ומשטרה אחר עשרות נעדרים.

במקביל, פתחו אנשי בית חב"ד בקטמנדו, בירת נפאל, קו חירום ובנוסף הם מפעילים קו סיוע בפייסבוק. "כולם יושבים כאן גם אל תוך הלילה. מנסים להתחזק זה מזה . לשאוב כוחות. איבדנו חברים וחברות יקרים עד מאוד. כאלו שישבו איתנו אך תמול-שלשום. יחד עם האבל הגדול נמצאים כל הזמן עם הפצועים ולא עוזבים את אילו שחולצו ושרדו את הזוועה.בכל פעם מחדש אנחנו מתפעמים מתעצומות הנפש שמגייסים החברים כאן. מציעים את עזרתם בכל תחום שהוא, מגייסים בגדים וחפצים לטובת הניצולים שהגיעו הנה חסרי כל ועומדים לימיננו בכל העת הכואבת הזו. כולנו משפחה אחת!”, שיתף שליח חב"ד בקטמנדו, הרב חזקי ליפשיץ במתרחש במקום.

הרב ליפשיץ סיפר כי "מדובר בסופת שלגים קשה מאוד, בלתי צפויה ולא אופיינית בעונה זו. השלג נערם בגובה של לפחות מטר וחצי. בימים רגלים העונה הזו די רגועה". עוד הוסיף כי לא מדובר בחוסר זהירות של המטיילים שגרמה לאסון אלא מזג האוויר והסופה הכבדה שהפתיעה את המטיילים. לדבריו באזור שהו בסביבות 200 ישרלאים, שרובם הצליחו לצאת בסיוע חילוץ או באופן עצמאי מהאזור בסיכום. "הכל עדיין לא ברור. רוב הישראלים ירדו מההר, ישנם חלק שעדיין בדרך ואמורים להגיע בשעות הקרובות למטה. אנחנו בחב"ד מנסים לעזור להם ככל יכולתנו".