מתיישבי חברון עצרו בנייה פלסטינית

ראשי הישוב היהודי בחברון מחו והצליחו לבלום בניית "קסבה" פלסטינית בלתי חוקית, בסמוך למערת המכפלה. לדבריהם מדובר בניסיון פלסטיני "לנתק את קריית-ארבע מעיר האבות"

חדשות כיפה אורי פולק 24/11/10 00:00 יז בכסלו התשעא

מתיישבי חברון עצרו בנייה פלסטינית
יחצ, צילום: יחצ

מתיישבים מחברון עצרו הבוקר (ד) בניית "קסבה" פלסטינית בלתי חוקית בסמוך למערת המכפלה. ראש מועצת קריית-ארבע חברון, מלאכי לוינגר, וראשי הישוב היהודי בחברון, קיימו פעולות מחאה במסגרתן הגיעה המשטרה אל המקום והפסיקה את עבודות הבנייה של הרשות הפלסטינית.

מדובר בבנייה לצורך פיתוח תשתיות לבניית "קסבה" חדשה בין קריית-ארבע למערת המכפלה, בה הושקעו לדברי המתיישבים סכומי עתק של עשרות מיליוני דולרים מטעם הרשות הפלסטינית. במסגרת עבודות העפר החלו לפעול בשטח כלים כבדים, בקטע שבין היציאה מקרית ארבע לכיוון מערת המכפלה.

קודם המחאה הבוקר, קיימו ראשי המתיישבים בחברון פגישות עם גורמי צבא וממשל, בהן התריעו בפניהם על הסכנה הביטחונית למאות אלפי המבקרים המגיעים מדי שנה למערת המכפלה ועל ההשלכות מבחינה מדינית ולאומית של ניתוק קריית-ארבע ממערת המכפלה. גם כעת, לאחר עצירת העבודות באופן זמני, דורשים המתיישבים להפסיק את המשך העבודות אשר צפויות לדבריהם להוביל לסיכון ביטחוני של היישוב.

ראש מועצת קריית-ארבע חברון, מלאכי לוינגר, מסר הבוקר לכיפה כי "אנו קוראים לממשלה ולצה"ל להפסיק באופן מיידי את העבודות בשטח ולמנוע הקמת "קסבה" מסוכנת שתאיים על אזרחי ישראל הבאים למערת המכפלה ותנתק את קריית-ארבע מעיר האבות".