מרעננים את הבית

ח"כ זבולון אורלב הודיע על כינוס פעילים דחוף, זאת כהכנה לועידת המפלגה הצפויה בקרוב. פעילים במפלגה, מאוכזבים: היה ראוי להודיע לנו על הכינוס קודם הפרסום

חדשות כיפה אורי פולק 08/11/10 00:00 א בכסלו התשעא

מרעננים את הבית
אלנתן גוטווירט, צילום: אלנתן גוטווירט

ניעור שורות ב"בית היהודי"? ח"כ זבולון אורלב הודיע הערב (ב) על קיום מפגש פעילים דחוף ביום חמישי הקרוב בתל-אביב, בהשתתפות הנהגת התנועה הבכירה והנבחרת, זאת כמפגש מקדים לכינוס מרכז המפלגה הצפוי בקרוב. ח"כ אורלב אף הזמין לכינוס את השר דניאל הרשקוביץ ואת יו"ר הסיעה, ח"כ אורי אורבך, כדי שיהיו שותפים לחידוש הפעילות התנועתית.

מדובר בכינוס פעילים מרכזי-רשמי ראשון ל"בית היהודי", במהלכו צפוי ח"כ אורלב לקרוא לחידוש ההתנהלות הדמוקרטית של "הבית היהודי". ח"כ אורלב צפוי להודיע על קיומו של מפקד חברים חדש שיביא לבחירת יו"ר המפלגה או המועמדים לכנסת הבאה, תוך קיום בחירות מקדימות ("פריימריז") - מהלך שטרם נעשה מאז הקמת "הבית היהודי".


(צילום: אלנתן גוטווירט)


"על הציונות הדתית להתפכח מאשליות ולהבין כי יש צורך במפד"ל חזקה שתהיה שותפה בניהול המדינה ותוכל להשפיע באופן משמעותי על זהותה היהודית של המדינה, מערכת החינוך, הביטחון וגבולות המדינה", כתב ח"כ אורלב בהזמנה שנשלחה לפעילי התנועה.

הפעילים מאוכזבים: אורלב פועל על דעת עצמו

גורמים ב"בית היהודי" הביעו בשיחה עם כיפה מורת רוח על הצעד החד-צדדי של ח"כ אורלב, שלא נעשה בתיאום עם כלל חברי הסיעה. חלק מהם אף שמעו על ההתכנסות לראשונה, להפתעתם, בעקבות פניית כיפה. "נחמד מצידו של אורלב לקרוא לכינוס של אחדות ובחירות מקדימות, אולי היה ראוי מצידו להודיע לנו על הכינוס קודם פרסום הכנס לכלל אמצעי התקשורת", אמר לכיפה פעיל מרכזי ב"בית היהודי".

פעיל אחר תהה באוזני כיפה האם ישנו קשר בין ההודעה על הכינוס הדחוף לבין החלטת הסיעה בשבוע שעבר, לפיה חבר הכנסת אורי אורבך ימונה לראש סיעת "הבית היהודי" ובכך יחליף בתפקידו את ח"כ זבולון אורלב שכיהן בתפקיד מאז הבחירות. על פי אותה החלטה, יפרוש ח"כ אורלב מראשות ועדת החינוך של הכנסת לטובת יו"ר הועדה לזכויות הילד - זאת על פי סיכום קודם במסגרת הרוטציה עליה הוחלט לאחר הבחירות.

במטה הצעירים של ה"בית היהודי" בחרו שלא להגיב על היוזמה. עדו בן פורת, דובר מטה הצעירים, מדגיש בשיחה עם כיפה כי "קולם של צעירי הציונות הדתית הוא לאחדות ורענון שורות המפלגה לקראת הכנסת הבאה".