מרדף אחר גט ברחבי אירופה

ממידע לפיו הבעל הגיע לישראל, דרך מזוודה שהוחלפה בשדה התעופה ועד לסיום טוב של סיפור עצוב. כך הצליחו הגורמים השונים, בשיתוף פעולה נדיר, לסגור בשבוע מעגל עגינות שנמשך שנים

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 06/11/14 17:27 יג בחשון התשעה

מרדף אחר גט ברחבי אירופה
פלאש 90, צילום: פלאש 90

יהודית איריס תורג'מן, תושבת צרפת בעלת אזרחות ישראלית, התמודדה מספר שנים עם בעל שסרב לתת לה גט והחזיק אותה בעגינותה. ידו של בית הדין הרבני בצרפת קצרה מלהושיע. לפני מספר חודשים נודע לאישה כי הבעל הסרבן מתכוון להגיע לישראל. היא פנתה אל עורכת הדין לילי הורביץ וזו פעלה במהירות על מנת להוציא לתייר מצרפת צו עיכוב יציאה מהארץ. מיד כשהגיע בן הזוג לישראל היא יצרה איתו קשר והודיעה לו על הצו. הבעל נאלץ להבין מהר שלא נותרה לו כל ברירה ויום למחרת הגעתו ארצה הוא כבר התייצב בבית הדין הרבני עם עורך דינו ונתן את הגט.

מזכיר בית הדין הרבני בירושלים הרב משה ביטון טיפל בסיפור ושליח מיוחד נשלח לצרפת כדי לתת ביד האישה את הגט המיוחל. אך כשנראה היה שהסיוט של המסורבת נגמר, קיבלה עו"ד הורביץ טלפון ממספר לא מזוהה. על הקו היתה אישה שסיפרה שכנראה החליפה מזוודה בשדה התעופה ומצאה בה את מסמכי הגט ובהם את שמה של עורכת הדין הורביץ ומספר הטלפון שלה.

(צילום: דוברות)

"המחשבה הראשונה שעברה בראשי הייתה שמדובר במזוודתו של השליח ונוצר חשש כבד שהבעל, שנמצא כבר בצרפת, עלול לבטל את הגט לפני שהוא יגיע אל האישה", מספרת עורכת הדין. כ"מה שעות של מתח מורט עצבים עברו על עו"ד הורביץ בישראל, עד שקיבלה טלפון מיהודית בצרפת שסיפרה שהשליח הגיע והגט לו חיכתה כל כך, ניתן בידה. המזוודה האבודה הייתה שייכת ככל הנראה לגרוש. כך, תוך ימים ספורים ובזכות תושייתה של עורכת הדין ושיתוף הפעולה של בית הדין, הותרה האישה מכבלי עגינותה לאחר שנים של עגינות. השבוע הגיעה יהודית לישראל, פגשה לראשונה את עו"ד הורביץ וקיבלה מידיה את אישור הגירושין המיוחל.

"המקרה הזה הוא דוגמא מצוינת ליכולת שיש בידינו כדי לפתור את מצוקתם של מסורבות הגט", אומרת עו"ד הורביץ. "מדובר כאן באופרציה לא פשוטה שהצריכה עבודה מסביב לשעון ותיאום בין מדינות. שיתוף הפעולה עם מזכיר בית הדין הרבני היה מכריע ואני שמחה שהצלחנו להביא גאולה לאישה נוספת".