מקפיאים, אבל בשקט

4,300 יחידות דיור ביהודה ושומרון ממתינות לאישורו של שר הביטחון, במה שכבר זכה לכינוי "ההקפאה השקטה". ראש מועצת אלפי מנשה: זה המשך ישיר להקפאה

חדשות כיפה אורי פולק 01/02/11 00:00 כז בשבט התשעא

מקפיאים, אבל בשקט
היישוב יצהר. מיכאל יעקובסון,ויקיפדיה, צילום: היישוב יצהר. מיכאל יעקובסון,ויקיפדיה

אמנם איום ההקפאה כבר אינו מרחף מעל ראש ההתיישבות ביהודה ושומרון, אך המציאות בשטח נותרה עדיין מרוכבת. מחד, ממשיכים היישובים לבנות במרץ את הנכסים אשר המתינו בסבלנות במהלך תקופת ההקפאה, אך הבנייה המתבצעת היום אינה אלא חלק מתוכניות שכבר אושרו בעבר על ידי ראשי ממשלה קודמים או תוכניות המאושרות על ידי המועצות המקומיות.

נכון להיום, למרבה ההפתעה, ממשיכה הממשלה שלא לאשר בנייה נוספת בהתיישבות - בתוך מה שכבר זכה לכינוי "ההקפאה השקטה". 4,300 יחידות דיור כבר עברו את כל שלבי התכנון - תוכנית בניין עיר, הקצאת קרקע, אישורים - אך שר הביטחון, הגורם הסופי שעליו מוטלת אחריות האישור, מסרב לעשות זאת.

בגלי צה"ל דווח היום (ג) כי באריאל, למשל, ממתינות 503 דירות לאישורו של שר הביטחון. במקביל, באלפי מנשה, עומדות לאישור לא פחות מ-800 יחידות דיור, זאת לעומת 507 דירות בגבעת זאב ולא פחות מ-978 דירות בבית"ר עילית. "הוקפאו אצלנו 160 דירות, שיש להן ביקוש רב, זאת לאחר שביצענו על חשבוננו תיקונים בשטח. יש לדירות הללו ביקוש רב בשוק, אבל בגלל מחסור בחתימה של שר הביטחון אנחנו לא יכולים לבנות אותן", אומר היום חיים פייגלין, מנכ"ל חברת בניה הפועלת באלפי מנשה.

ראש המועצה המקומית אלפי מנשה, אליעזר חסדאי, טוען כי המדיניות הנהוגה היום היא לא אחרת מהמשך ברור וישיר של תוכנית ההקפאה. "יש דור המשך שלם שרוצה לגור באלפי מנשה, אבל אין לו דירות לקנות. במשרד הביטחון אומרים "נראה" אן "נדון" ומתנהגים כמו ילדים קטנים. הכי מאכזב זה חוסר אומץ הלב והיושרה", אמר חסדאי.