מצפצפים על השבת

רכבת ישראל מבצעת בשבת עבודות תשתית במסילות הרכבת בתל אביב, באישור משרד התמ"ת. "אי אפשר להשבית הנסיעות באמצע השבוע"

חדשות כיפה אורי פולק 20/02/11 00:00 טז באדר א'

מצפצפים על השבת
liormania-cc-by-sa, צילום: liormania-cc-by-sa

רכבת ישראל מבצעת לאחרונה עבודות תשתית בשבת, זאת באישור שהתקבל על ידי משרד התעשייה, המסחר והתעסוקה - כך נחשף באתר החדשות News1.

מדובר באישור חריג לעבודות תשתית במסילות הרכבת שבין תחנות האוניברסיטה וההגנה בתל אביב, ממש במרכזה של העיר, זאת כדי להגדיל את כמות הרכבות הפועלות באזור. אם כיום ניתן להעביר רק 11 רכבות לכיוון אחד, הרי שתום העבודות אשר תסתיימנה בעוד כשנה, ניתן יהיה להעביר 14 רכבות ולהפחית מהעומס בשעות השיא.


(צילום: naamanus-cc-by-nd)


ברכבת ישראל מסבירים כי האישור המיוחד התקבל ממשרד התמ"ת מתוך ההבנה של חשיבות הפרויקט וביצועו תוך זמן קצר, תוך מינימום פגיעה בנוסעים. המשרד אישר בכך לרכבת ישראל לפעול בסופי השבוע, תוך הפעלת טרקטורים ורכבת עבודה. ברכבת ישראל הוסיפו כי אם העבודות היו מתבצעות באמצע השבוע, הרי שקווי הרכבת המרכזיים ביותר בישראל, בעלי מספר הנוסעים הגדול ביותר, היו מושבתים.

"בסופן של העבודות תתאפשר הגדלת קיבולת הרכבות במקטע זה, שיפור הדיוק ושיפור השירות הניתן לנוסעים", נמסר מרכבת ישראל, "עיקר השיפור יבוא לידי ביטוי בשעות השיא בכלל ובימי ראשון וחמישי בפרט, המתאפיינים בכמות נוסעים גדולה מהרגיל".

במשרד התעשייה, המסחר והתעסוקה אישרו את מתן האישור לעבודות, אך הבהירו כי לא מדובר באישור גורף. "רכבת ישראל מעבירה בקשות להתיר העסקת עובדים במנוחה השבועית על-פי צרכיה, וכל בקשה נבדקת לגופו של עניין", הובהר.