מסע חנוכה ענק לגיבוש בין דתיים וחילוניים

תנועות הנוער הצופים, בני עקיבא, בני המושבים ותנועת נוע"ם - משלבות ידיים ויוצאות אל מסע אחדות משותף בחג החנוכה

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 21/11/13 12:57 יח בכסלו התשעד

מסע חנוכה ענק לגיבוש בין דתיים וחילוניים
יחצ, צילום: יחצ

כ-2,000 בני נוער צפויים לצאת ביום הראשון של חג החנוכה אל מסע מיוחד, בו יצעדו צעירים דתיים וחילונים. במסע ישתתפו חניכי תנועות הצופים, בני עקיבא, בני המושבים ונוע"ם מאזור ירושלים וחבל מודיעין.

אל חניכי תנועות הנוער יצטרפו ילדים ממשפחות מעוטות יכולת מירושלים. הטיול ייערך בתל חדיד ויעמוד בסימן "המסע לעבר האחדות".

במסגרת הטיול ייצאו חניכי תנועות הנוער בקבוצות מעורבות ליום חוויתי המשלב הליכה בשבילי הארץ ופעילויות הקשורות ליצירת האחדות בינינו. במהלך היום כולו יפעלו חניכי התנועות ביחד, הן במהלך הטיול, הן בפעילויות השונות והן בטקס הסיום. מרדכי אלגרבלי, יו"ר העמותה ואביו של אודי ז"ל, אומר כי "אנו כתנועות נוער שונות, מחנכות את הדור הבא של החברה הישראלית לאחדות, סובלנות וערבות הדדית. אנו נפעל להגברת ההיכרות והמשותף בינינו על פני המחלוקות והשוני. עם אחד הרבה גוונים“.

עמותת ”בנתיבי אודי“ פועלת כבר 17 שנה להפוך את החברה הישראלית לחברה מאוחדת וערכית יותר. העמותה שמה לה למטרה לחבר בין דתיים לחילונים על ידי עשייה משותפת והתנדבות עם החלש בחברה, כאשר מטרת העל היא ליצור "קהילות ישראליות" מעורבות ומגוונות בכל שכונה ועיר המושתתות על ערכי האחדות והנתינה. מאז הקמתה פעלה העמותה עם אלפי בני נוער מתנועות הנוער, ועוד מאות ילדי משפחות רווחה מהשכונות שהשתתפו בפרויקטים השונים - החל מטיולים וקייטנות וכלה במרכזי העשרה פעילים במהלך כל השנה כולה.

העמותה הוקמה לזכרו של סגן אודי אלגרבלי ז"ל שנפל במהלך שירותו הצבאי בלבנון בשנת 1994, על ידי הוריו, מרדכי וג'ורג'ט אלגרבלי. אודי, שהיה סגן מפקד פלוגה בפלח"יק צנחנים ובחיל התקשוב, עלה עם חייליו למצב ריחן, והשיירה נקלעה להפגזה ארטילרית. בעת שפקד על חייליו לתפוס מחסה, נפגע אודי בפגיעה ישירה ונהרג. אודי גילם בחייו את ערכי העמותה ופעל לחינוך ילדים ובני נוער לסובלנות, הקשבה והתנדבות.