מנהל בתי הדין הרבניים - יוחלף

הוועדה למינוי דיינים החליטה לקצוב את כהונתו של הרב אליהו בן דהאן, שיסיים את תפקידו בראש חודש אלול הקרוב

חדשות כיפה אורי פולק 11/06/10 00:00 כט בסיון התשע

מנהל בתי הדין הרבניים - יוחלף
usharf-cc-by-sa, צילום: usharf-cc-by-sa

הוועדה למינוי דיינים החליטה היום (ו) לקצוב את כהונתו של מנהל בתי הדין הרבניים, הרב אליהו בן דהאן, המכהן בתפקידו במשך עשרים השנים האחרונות. כהונתו של המנהל הנוכחי תסתיים בראש חודש אלול הקרוב, ה-11 באוגוסט.

במהלך הוועדה הודיע שר המשפטים, יעקב נאמן, כי הוא מתכוון להקים וועדה לאיתור מועמדים מתאימים למשרת מנהל בתי הדין הרבניים. החלטת הוועדה למינוי רבנים מהווה המשך להחלטת הממשלה מחודש דצמבר האחרון, בדבר קציבת כהונתם של נושאי משרה בכירים. הוועדה למינוי דיינים החליטה בנוסף כי כהונת מנהל בתי הדין הרבניים תוקצב מעתה ואילך לתקופת כהונה של ארבע שנים, עם אפשרות להארכה לתקופה אחת או יותר של בין שנתיים לארבע בלבד.

בעקבת החלטת הועדה נמסר מארגון רבני "צהר" כי "כעת על שר המשפטים יעקב נאמן לעמוד בהבטחה שנתן ל"צהר" כי מינוי המנהל הבא יהיה חף משיקולים ומלחצים פוליטיים". יו"ר הארגון, הרב דוד סתיו, הביע את הערכתו הרבה לפועלו של הרב בן דהאן "שהשכיל לפתח יכולות גבוהות של גישור בין זרמים שונים ומקובלות על קהלים רחבים, של הבנה ואמפתיה לנזקקים לבתי הדין".

"הרב בן דהאן הצליח במשך שנות כהונתו לקדם נושאים חשובים ולבצע רפורמות מרחיקות לכת בשירות הניתן לאזרחים במערך בתי הדין הרבניים. יש להבטיח כי הועדה תבחר במועמד מתאים שימשיך ברפורמות ולא ישיג את מערך בתי הדין לאחור", הוסיף הרב סתיו.


עו"ד בתיה כהנא דרור, מנכ"לית "מבוי סתום" למען מסורבות גט, מסרה בתגובה להחלטה: "אנו מברכים את הועדה על המהלך ורואים בו פריצת דרך לשינוי אמיתי בתוך בתי הדין הרבניים, ולתחילת המהפך ביחס לנישואין וגרושין במדינת ישראל. אנו מייחלים שהמנכ"ל הבא יהיה אדם ראוי הקשוב לכלל הציבור אשר יחזיר למערכת בתי הדין את אמון הציבור במערכת בתי הדין".