מכפישים את הרב אבינר

הרב אליהו זייני טוען כי בשדה התקשורתי מתנהלת מלחמה בין "רבנים ניאו-חילוניים", כדבריו, לבין זרם "הנאמן באמת לתורה". לדבריו מסע ההכפשה נגד הרב אבינר מונע מקנאה

חדשות כיפה אורי פולק 06/03/11 00:00 ל באדר א'

מכפישים את הרב אבינר
אריה, ויקפדיה -cc-by-sa, צילום: אריה, ויקפדיה -cc-by-sa

"מתנהלת באינטרנט מלחמה ממש ובתוכה מסע ההכפשה נגד הרב אבינר המתנהל בתוספת קנאה מצד אותם רודפי כבוד שאינם סובלים את השפעתו והצלחתו אצל צעירים" - כך טוען היום (א) הרב אליהו רחמים זייני, ראש ישיבת אור וישועה, בתשובה לשאלה שהתפרסמה באתר הישיבה.

הרב זייני מתייחס בדבריו למה שהוא מכנה "מאבק בין ניאו-אורטודוקסים ובין נאמנים לתורת ה ולחכמי ישראל", במסגרתו מתנהלת, בעיקר מעל גבי הרשת, מלחמה בין קבוצות שונות בתוך החברה הדתית. "הבעיה הקשה ביותר היא שקבוצה של אנשים המתיימרים להיות אנשי תורה, כאשר למעשה אינם אלא אנשים רודפי כבוד ופרסום - הוכחה, הם קופצים על כל הזדמנות להתבטא על גלי האתר, ומשום מה תמיד נגד רבנים או אנשים דתיים בלבד - מכפישים שמם של תלמידי חכמים נאמנים לתורה, באשר אינם מתכופפים בפני כל רוח חילונית הנושבת בארצנו", קובע הרב זייני.

לטענתו, התקשורת מעדיפה לתת במה לרבנים מסוג אחד, זאת מפני שהם קרובים אל הציבור החילוני. "דעותיהן הן דעות חילוניות לגמרי, רק לבושות בלבוש קליל ושקוף של תורה, דעות ממוקדות פוליטית או חברתית בדיוק במקום בו מתייצבים רוב העיתונאים כיום", הוא טוען ומנמק כי לכן זוכים אותם רבנים בתשומת הלב התקשורתית, זאת כש"לרבנים אמיתיים אין כל סיכוי להתבטא, וכל שכן להתבטא בחופשיות כיון שדעותיהם אינם כלולות באגנדה שהעיתונות קבעה לעצמה".

הרב זייני מדגיש בתשובתו כי במציאות הנוכחית מתנהלת, אפוא, "מלחמה בין זרם החושב במונחים ניאו-חילוניים המלובשים באדרת תורנית, ובין זרם נאמן באמת לתורה, ובכל זאת הרוצה להישאר מחובר לכל העם ולמדינה, אך ללא ויתורים על עקרונות האמת והאמונה". כיוון שכך, יש להתעלם מההתקפות התקשורתיות על רבנים אלו או אחרים, זאת מפני ש"אין גדול בישראל שלא הוכפש שמו בדורו". הרב זייני מציע לתלמיד השואל כי "לא יבזבז זמנו היקר בבוץ התקשורתי" וכי ישאיר את המלאכה "הלא נעימה", כדבריו, לרבנים.

עם זאת, מציין הרב זייני כי על אף תמיכתו ברב אבינר, הרי שיש לו ביקורת קשה על התנהלותו בכל הקשור למכתב הרבנים שתמכו בנשיא המורשע לשעבר, משה קצב. לטענתו, המכתב היה טעות. "אם הדברים המיוחסים לנשיא הם ח"ו אכן נכונים, אין לחילול ה כזה מחילה", קובע הרב זייני.