מכון פוע"ה: להתנגד לחוק הפונדקאות גם אם יתקבלו כל התיקונים המוצעים

הבית היהודי פעלו על פי מתווה שלכאורה אושר על ידי מכון פוע"ה לאישור חוק הפונדקאות אך במכון מבהירים כי אינם עומדים מאחוריו. "לעשות כל מאמץ להפסיק הקמפיין המחריב קדושת המשפחה"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 21/05/14 19:58 כא באייר התשעד

מכון פוע"ה: להתנגד לחוק הפונדקאות גם אם יתקבלו כל התיקונים המוצעים
shutterstock, צילום: shutterstock

חוק הפונדקאות ממשיך לעורר סערה בציונות הדתית: היום (ד') מתברר כי הסכמות שהובילו את חברי הכנסת מהבית היהודי מול יש עתיד לאישור חוק הפונדקאות, היו בעקבות הסתמכותם על חוות הדעת של "מכון פועה" שנתן את הסכמתו למתווה המוצע. אך בהבהרה שיוצאת מהמכון מתברר, כי הם אינם עומדים מאחורי הדברים וחוות הדעת נסובה רק על הצדדים ההלכתיים בנושא של יוחסין וממזרות ולא על אישור החוק עצמו.
"מכיוון שנוצר חשש שהחוק יעבור בכל מקרה והתוצאות עלול להיות הרות אסון להולדת ילדים שמעמדם ההלכתי יהיה בעייתי ביותר, נתבקשנו על ידי סיעת הבית היהודי לפרט באופן מעשי אילו סעיפים בחוק עלולים לפגוע במעמד הילדים מבחינה הלכתית", אומרים במכון פוע"ה בגילוי דעת שהוציאו. רב המכון, הרב מנחם בורנשטיין אף מבהיר כי על הבית היהודי להתנגד בכל תוקף לחוק המוצע ולא לאפשר לו לעבור.

"אנו עדים בתקופה האחרונה למתקפה תקשורתית, תרבותית ופוליטית חזקה, אשר מטרתה לקעקע את יסודות המשפחה היהודית על ידי עידוד של צורות "משפחתיות" שונות", ציינו במכון והבהירו כי, "כי אנו קוראים לרבנים, לפוליטיקאים, לציבור הרחב ובמיוחד לידידינו, חברי הבית היהודי, לעשות כל מאמץ להפסיק את הקמפיין המחריב את קדושת המשפחה בישראל, ובמקביל ליזום תקנות וחוקים ולדאוג לתקציבים על מנת לעודד הקמת משפחות כפי שהיה נהוג בעם ישראל מדורי דורות".

למכון חשוב להדגיש כי גם אם יתקבלו כל התיקונים המוצעים, עדיין מדובר בחוק הפוגע בשלמות המשפחה היהודית ועל כן יש להתנגד לו. "מכון פוע"ה קורא לסיעת הבית היהודי ולשאר חברי הכנסת להתייעץ עם הרבנות הראשית וגדולי ישראל כיצד לנהוג. על כל מי שנאמן לתורת ישראל להתייעץ, על פי העקרונות הנ"ל, באיזה אופן תהיה צורת ההתנגדות בפועל לקבלת החוק" קוראים בפוע"ה.

מכתבו של הרב מנחם בורשטיין:

(באדיבות אתר עין פקוחה )

כזכור אתמול נפגשו הרב אליקים לבנון, הרב מרדכי שטרנברג, הרב אריאל בראלי ורבנים נוספים בביתו של הרב דב ליאור ויצאו בקריאה שיש להתנגד לחוק גם במחיר של פירוק הקואליציה.

בגילוי דעת כתבו הרבנים כי "חוק הפונדקאות הוא חלק מאג'נדה אנטי דתית הבאה להפריד את הדת מהמדינה. חוק זה נוגד את תורת ישראל, את המוסר היהודי ואף את המוסר האנושי. הוא בא לחזק קומץ אגרסיבי המנסה להשליט תרבות של מעשי תועבה כהגדרת התורה הקדושה".

רבה של קרית ארבע, הרב ליאור הוסיף כי "חשוב שהנציגים של הבית היהודי בממשלה ובכנסת ידעו למנוע בכל תוקף את חקיקתם של החוקים הללו ולהשתמש באמצעים העומדים לרשותם כדי למנוע את חקיקתם. אני אומר מפורשות. כל האמצעים כשרים"