"מכה קשה לעם ישראל"

הרב יקותיאל ויזנר, רב שירות בתי הסוהר, ליווה למנוחת עולמים את כל נספי השב"ס באסון האוטובוס. לדבריו "קל לומר שצריך לברך על הרעה, אך כמה שזה קשה כשזה פוגע בך"

חדשות כיפה אורי פולק 06/12/10 00:00 כט בכסלו התשעא

"מכה קשה לעם ישראל"
Miro-Foto-cc-by, צילום: Miro-Foto-cc-by

רב שירות בתי הסוהר, גונדר משנה, הרב יקותיאל ויזנר, אמר היום בעקבות לוויות הרוגי השריפה בצפון כי "מדובר ביום קשה מאוד ומכה קשה לעם ישראל". הרב ויזנר קרא אמש (א) בראיון לרדיו "קול חי" לעם ישראל "לקחת עשירית מהאחדות שנמצאת כעת בעת צרה ולהרבות אהבה בעם ישראל ביום יום".

במהלך אתמול ליווה הרב ויזנר את לוויותיהם של 22 אנשי שב"ס, מהנספים באסון האוטובוס במהלך השריפה הגדולה בכרמל. "אנו משתדלים לכבד את הקורבנות בצורה הטובה ביותר מבחינתנו. אלו ימים קשים לשירות בתי הסוהר, כולו בוכה בימים הללו וכולנו ביחד. אני חש תחושה של יום כיפור באוויר - כולם חבוקים ואחד תומך בשני. השלמנו את המשימה הראשונה של הבאה לקבורה והמשימה הבאה היא לבקר בבתי האבלים", סיפר הרב ויזנר.

לדבריו מדובר ב"מכה הקשה ביותר שהשב"ס ידע בתולדותיו". בפגישה עם המשפחות האבלות, מתקשה הרב ויזנר לנחם את הכאב. "אין מה להסביר למשפחות", הוא אומר ומציין כי בעקבות ביקור אצל אחת המשפחות, מלווה אותו המשפט "אין עוד מלבדו". לדבריו הוא "משנן את המשפט הזה לאורך כל הימים האחרונים, כדי להבין שאנחנו קטנים מלהבין את התנהלות האלוקים בעולם. יהודי שמאמין מבין שהוא חייב לברך על הרעה כשם שמברך על הטובה. קל להגיד את זה, אך כמה שזה קשה כשזה פוגע בך".

"אני מעביר לנגד עיניי את 36 קדושי השב"ס, שאינני מפריד ביניהם לבין יתר הנספים, כולם קדושים וטהורים - הלכו לקדש שם שמיים ולהציל נפשות בישראל ועשו מלאכתם נאמנה", מציין הרב ויזנר אשר הוסיף בדבריו, בכאב, כי 11 מהגופות נמצאו חבוקות לאחר המוות. "בקושי הצלחנו להפריד ביניהם, בחייהם ובמותם לא נפרדו. כולם אחים שלנו, בשר מבשרנו", אמר.

"אני שואל עצמי מה אפשר לתקן ומקווה שגם אחרים שואלים את עצמם את השאלות הללו, כלפי עם ישראל. לדעתי יש להרבות יותר אהבה בעם", טוען הרב ויזנר אשר מציין כי לתחושתו ישנה "איזו תחושה באוויר של אחדות של צרה. כשעם ישראל מאוחד, שום כוח בעולם לא יכול לפגוע בנו. זו התובנה שאני שואב מהאירוע הקשה הזה".