מי מממן את עלון השבת של השמאל?

עלון השבת 'שבת שלום' של השמאל הדתי כמעט ונסגר אך ניצל בידי קרן כספים הולנדית נוצרית. כך מתערבים האירופאים גם בתכנים של המגזר הדתי

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 28/01/14 18:28 כז בשבט התשעד

מי מממן את עלון השבת של השמאל?
צילום עצמי, צילום: צילום עצמי

קרן אירופאית עומדת מאחורי עלון השבת של השמאל הדתי 'שבת שלום' המופץ בבתי כנסת ברחבי הארץ, כך חושף תחקיר כיפה. מדובר בקרן כספים הולנדית קתולית המהווה את מרכז המימון של העלון ובנוסף, גם הקרן החדשה לישראל.

עלון השבת "שבת שלום" של השמאל הדתי המופץ בתפוצה נמוכה יחסית של כ-300 בתי כנסת פרסם לאחרונה כי נקלע בעבר לקשיים כלכליים ושהוא מודה לקרן הולנדית שהחליטה לפרוס עליו את חסותה. מבדיקת כיפה עולה כי הקרן העומדת מאחורי עלון השבת היא קרן "stichting het solidariteitsfonds", קרן נוצרית קתולית.

מתברר כי בשנת 2012 מימנה הקרן הנוצרית את העלון והעבירה לו תקציב על סך של כ-98 אלף שקלים. עוד עולה מבדיקת כיפה כי באותה שנה, עלון שבת זה נתמך גם על ידי הקרן החדשה לישראל שהעבירה לו תקציב של כ-23 אלף שקלים. על פי מסמכי רשם העמותות, עלות הוצאת עלון "שבת שלום" נעמדת בסך של כ-160 אלף שקלים לשנה.

עלון השבת "שבת שלום" הוא עלון השמאל הדתי היוצא בהוצאתה של עמותת "עוז ושלום, נתיבות שלום". עמותת השמאל הדתי נוסדה ב-1975 על מנת להציב אלטרנטיבה לקולות הימין התוך הציונות הדתית והיא "מחויבת לקידום אידאלים של סובלנות, פלורליזם וצדק, מושגים שתמיד היו במרכז המסורת וההלכה היהודית" כלשון העמותה. העמותה תומכת בהקמת מדינה פלסטינית ונמצאת "בעמדה ייחודית כדי להתמודד עם טיעונים פונדמנטליסטים וקיצוניים פוליטיים ששגו להציב את הערך של ארץ ישראל לפני חיי אדם" כלשון העמותה המבקשת "לחולל שינוי מהותי בקהילה הדתית הלאומית ובכל החברה הישראלית" כלשונם.

לתגובתו של נציג עלון השבת 'שבת שלום' לחצו כאן