מי יציל את הסניף שלי?

עיריית ירושלים הרסה ללא התראה את רוב שטחו של סניף בני עקיבא ברמת אשכול. החניכים- "לקחו לנו את כבשת הרש".

חדשות כיפה אפרת רוט הלוי 07/09/09 00:00 יח באלול התשסט

מי יציל את הסניף שלי?

סניף בני עקיבא "שונרא" הממוקם ברמת אשכול עבר מהפכות רבות. מסניף שאכלס שכונה חזקה ושרבים מבוגריו הפכו לאנשים ידועים ובולטים בתחומי החינוך, הפך הסניף בעקבות התחרדות השכונה לסניף קטן שחברים בו מספר ילדים מצומצם יחסית, אלו שהוריהם לא עזבו את השכונה בעקבות התחרדותה.


בשבוע שעבר, הגיעו דחפורי העירייה והרסו ללא התראה את רוב שטחו של הסניף הנמצא בין שני בתי ספר- אולפנת צביה לאומנויות ובית ספר הפרדס, בטענה כי אולפנת צביה השוכנת בסמוך זקוקה לעוד כיתות. החשיבה הראשונית הייתה לקחת שטח מבית ספר הפרדס המתרוקן אך לאחר שבועד ההורים שם עמדו על הרגליים האחוריות החליטו לקחת את השטח מסניף בני עקיבא שבמקום.


שכחו להודיע לסניף

"אף אחד לא הודיע לא לנו ולא לבני עקיבא" מספרת מי שרק נכנסה לשמש בתפקיד הקומונרית, בתיה קטן, "הרכזים הגיעו מהר כששמעו והם אלו שהוציאו ברגע האחרון את הסידורים, ספר התורה ואת התמונות מחדר ההנצחה. הסניף ב"ה פועל ועובד, למי נפנה עכשיו? הבוגרים וההורים היו המומים מלקיחת כבשת הרש, את הדבר האחרון שנשאר עוד בשכונה. מי יעשה שמח בשמחת תורה כשאין מבנה קבע לסניף? "

העירייה השאירה מבנה של חדר וחצי לטובת הסניף. אך בסניף טוענים שהשטח אינו מספיק. "נתנו לנו חדר אחד לבית כנסת ועוד חדר שיהיה חדר הנצחה. איך אני אמורה להכניס לשם 60 ילדים בשבת בחורף?" אומרת קטן.


"למי נפנה עכשיו?" הסניף ההרוס



"כואבת לי המחשבה שבזמן חודש ארגון,נצטרך להצטמצם,כל הסניף,בשטח בן חדר וחצי." אומרת מור בביאן, חניכה בשבט מעפילים בסניף. "אני מרגישה כאילו הסניף הוא הבית השני שלי. סניף שונרא,הוא אחד מהוותיקים ומהמפורסמים. הרבה בוגרים, שרתו ביחידות מובחרות בצה"ל, ונפלו במערכות ישראל. אנחנו מבקשים את עזרת הציבור,בהפעלת לחץ על מקבלי ההחלטות שבעיריית ירושלים. אני ממש מקווה שיחזירו לנו את הסניף עוד לפני חודש ארגון".


"בסניף הזה התקיימה פעילות של בני נוער שזה דבר שקשה לשמור עליו בשכונה שלנו" אומרת הקומונרית, בתיה קטן, תושבת השכונה ובוגרת הסניף. "האנשים שקשה להם לעבור מבחינה כספית הם אלו שנשארו שם ודווקא הם זקוקים לסניף כדי שלא יהיו ברחוב. פנינו לסגן ראש העיר דוד הררי שמאוד תומך בנו אבל לא הצליח לסייע. זה אמור לבעור לכולנו"


העיריה: מותאם לצרכי הסניף

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "הטענות אינן נכונות. העברת חלק משטח סניף בנ"ע בבי"ס פרדס נעשתה בתאום עם הנוגעים בדבר, ורק לאחר התאום- החל השיפוץ במקום. לרשות סניף בני עקיבא הושאר שטח מרווח שאף משופץ ע"י מנח"י ומותאם לצרכי הסניף".