מיסים למען המאחזים

ארגון "נאמני ארץ" מבקש לחייב במס את תושבי יהודה ושומרון לטובת הקמת קרן שתממן שיפוץ ובניית מאחזים. בין התומכים בקריאה: הרב ליאור והרב אליהו

חדשות כיפה אורי פולק 05/01/11 00:00 כט בטבת התשעא

מיסים למען המאחזים
מיכאלי, ויקיפדיה העברית, צילום: מיכאלי, ויקיפדיה העברית

מהלך תקדימי לתמיכה כלכלית במאחזים ביהודה ושומרון: ארגון "נאמני ארץ" אשר הוקם בשנה שעברה לטובת ביסוס ההתיישבות ביהודה ושומרון כישות מדינית-פוליטית עצמאית, מחתים בתקופה האחרונה רבנים ואישי ציבור על קריאה להקמת קרן ציבורית לשיקום מאחזים, במימון המבוסס על מיסים שיגבו מתושבי יהודה ושומרון.

במכתב שהפיצו "נאמני ארץ" באחרונה, מבקשים בארגון להקים "קרן ציבורית גדולה לתמיכה במשפחות ויחידים שבתיהם או מאחזיהם ביהודה ושומרון נהרסו על ידי פעילות המנהל האזרחי". על פי החזון, הקרן תמומן בעיקר על ידי תושבי יהודה ושומרון, כשבכוונת המארגנים לתמוך באמצעותה וליזום פעילות של בנייה קלה של מבנים למשפחות וקבוצות אידיאולוגיות. "שלוש מאות וחמישים אלף איש מהווים תשתית מצוינת להקמת קרן רצינית וגדולה שתנוהל באופן מקצועי ושקוף על ידי בעלי מקצוע מקרב בני הקהילות", מסבירים ב"נאמני ארץ".


מס חובה לתמיכה במשפחות שבתיהם נהרסו

(צילום: מיכאלי, ויקיפדיה העברית)


במסגרת המכתב מבקשים בארגון לגייס את תמיכת הרבנים כדי שאלו יטילו מס חובה על תושבי יהודה ושומרון, בסך של 1,000 שקלים לכל תושב מעל גיל 24. מטרת המס הינה לגייס הון ראשוני בסך של כ-10 מיליון שקלים, שיהווה הבסיס לקיומה של הקרן.

"אנו משערים שלקיחת אחריות אישית על המתרחש בערי אלוקינו, ובראש ובראשונה לסייע לעצמנו, היא תנאי להשארות על הקרקע אשר חנן ה לשבתה עליה כל הימים", טוענים בארגון ומציינים כי "הקרן תהיה משותפת לכל המטות והארגונים הפועלים למען יהודה ושומרון ותנוהל על ידם לפי כללים ובשקיפות מלאה".

עד כה תומכים במכתב הרב דב ליאור, רבה של קריית ארבע, ראש חטיבת מנהיגות יהודית בליכוד, משה פייגלין, הרב שמואל אליהו, רבה של צפת, הרב ישראל אריאל והרב נחום רבינוביץ.