מועצת יש"ע: חנן פורת גילם בדמותו את המיטב שבציונות

מועצת יש"ע וועדי המתיישבים ביהודה ושומרון פרסמו הודעות אבל בעקבות פטירתו של הרב חנן פורת. בני קצובר: הוא היה שילוב נדיר של מנהיג בעל יכולת עשייה בפועל

חדשות כיפה אורי פולק 04/10/11 14:14 ו בתשרי התשעב

מועצת יש"ע: חנן פורת גילם בדמותו את המיטב שבציונות
יחצ, צילום: יחצ

מועצת יש"ע וועדי המתיישבים ביהודה ושומרון, הביעו היום (ג') אבל וצער על פטירתו של הרב חנן פורת.

"מועצת יש"ע אבלה על הסתלקותו בטרם עת של הרב חנן פורת. לוחם, מנהיג ומורה דרך מאז ראשית ימיה של ההתיישבות ביהודה ושומרון. חנן פורת גילם בדמותו וברוחו את המיטב שבציונות, בחיבור למקורות, בהגשמת ההתיישבות, בעידוד עליית נדחי ישראל וקליטתם בארץ, בעשייה בכנסת ישראל ובביטחון המדינה", נמסר ממועצת יש"ע, "מנהיגותו והדרכתו של הרב פורת יחסרו מאד לנאמני ארץ ישראל". אל הדברים הצטרף גם בני קצובר, יו"ר ועד מתיישבי השומרון ושותפו של הרב פורת להקמת גוש אמונים, אשר ציין כי הרב פורת "היה שילוב נדיר של נפש משורר, מנהיג עם רגישות ציבורית נדירה ויכולת עשייה ובנייה בפועל".

יו"ר הכנסת, ח"כ ראובן (רובי) ריבלין, ציין "הכנסת מרכינה ראשה יחד עם בני משפחתו, מכריו, ידידיו ותלמידיו של הרב חנן פורת המנוח, ציוני אדוק, פרלמנטר מובהק, בונה נאמן של ארץ ישראל. הרב פורת היה איש החזון והמעש, ידיד אמת וחבר ליצירה ולעשייה, שאחז בצו החיים על אף ייסורים קשים".

ח"כ אורי אורבך, יו"ר סיעת "הבית היהודי", מסר לכיפה כי "משפחת הציונות הדתית אבלה על לכתו מעמנו של אוהב העם, התורה והארץ. חנן פורת סימל את עוצמת הציונות הדתית הבונה והמתחדשת. חייו ומותו למופת לנו".