ארה"ב נגד סמוטריץ': "הדעות שלו מסכנות את ביטחון ישראל"

דובר הבית הלבן ג'ון קירבי יצא נגד שר האוצר סמוטריץ' לאחר שזה תקף את הודעות המתווכות בנוגע להגעה להפסקת אש: "הטיעונים שלו שגויים לחלוטין ומטעים את הציבור הישראלי. אלה הערות לא נכונות, שערורייתיות ואבסורדיות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/08/24 21:05 ו באב התשפד

ארה"ב נגד סמוטריץ': "הדעות שלו מסכנות את ביטחון ישראל"
בצלאל סמוטריץ', צילום: Sraya Diamant/Flash90

הבית הלבן תקף אמש (ו') את שר האוצר בצלאל סמוטריץ' לאחר שיצא כנגדם: "הדעות שלו מסכנות את חייהם של החטופים ואת ביטחון ישראל". אמירה זו נאמרה לאחר שביום שישי האחרון, המתווכות הוציאו הודעה משותפת בקריאה להפסקת אש, סיום המלחמה ולשחרור חטופים.

סמוטריץ': "לא הגיע הזמן למלכודת מסוכנת"

בתגובה להודעת המתווכות, שר האוצר כתב ברשתות החברתיות: "לא הגיע הזמן למלכודת מסוכנת שבה "המתווכות" מכתיבות לנו "נוסחה" וכופות עלינו הסכם כניעה שיוריד לטמיון את הדמים המרובים שהקזנו במלחמה הצודקת ביותר שאנחנו מנהלים".

הבית הלבן

הבית הלבן, צילום: shutterstock

ג'ון קירבי על סמוטריץ': "הדעות שלו מסכנות את חייהם של החטופים ואת ביטחון ישראל"

מספר שעות מאז תגובתו הפומבית של סמוטריץ' , דובר הבית הלבן ג'ון קירבי תקף את שר האוצר ואמר: "הטיעונים שלו שגויים לחלוטין ומטעים את הציבור הישראלי. אלה הערות לא נכונות, שערורייתיות ואבסורדיות".

עוד הוסיף ואמר: "הדעות שלו מסכנות את חייהם של החטופים ואת ביטחון ישראל בשלב קריטי של המלחמה. לשחרר אסירים כדי להציל חיים וזו לא כניעה. זה יישום הערכים המשותפים של ארה"ב וישראל. כל יום שעובר - הסכנה לחיי החטופים גוברת".