לאחר שביפן החרימו את ישראל: זה הצעד התקיף שארצות המערב עשו בתגובה

שגרירים מערביים רבים הודיעו כי לא יגיעו לטקס השנתי בנגאסקי לציון הטלת פצצת האטום על העיר בסיום מלחמת העולם השנייה לאחר שהרשויות בעיר לא הזמינו נציגים ישראליים לאירוע

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/08/24 09:53 ג באב התשפד

לאחר שביפן החרימו את ישראל: זה הצעד התקיף שארצות המערב עשו בתגובה
ביידן | , צילום: ArChe1993,Shutterstock

לאחר שעיריית נגאסקי הודיעה כי לא יוזמנו נציגים ישראלים לטקס השנתי לציון ההטלה של פצצת האטום על העיר בסיום מלחמת העולם השנייה, וזאת על רקע המלחמה בעזה, שגרירים מערביים רבים הודיעו כי יחרימו את הטקס. כך פורסם לראשונה הבוקר (ד') ב-ynet.

שגרירים מערביים רבים הודיעו כי לא יגיעו לטקס

בין השגרירים נמצא שגריר ארה"ב ביפן, רם עמנואל, שהודיע כי הוא לא יגיע לטקס לאור כך שהשגריר הישראלי לא הוזמן. בנוסף לשגריר ארה"ב, גם שגרירים מבריטניה, צרפת, גרמניה, אוסטרליה, אוקראינה, איטליה וקנדה הודיעו כי לא יגיעו וישלחו נציגים דיפלומטים זוטרים. בנוסף, שגריר האיחוד האירופאי ביפן גם הוא לא יגיע.

ישראל לא הוזמנה לטקס לציון הטלת פצצת האטום על נגאסקי

כזכור, בשבוע שעבר הודיעו הרשויות בנגאסקי כי ישראל לא תוזמן לטקס השנתי לציון הטלת פצצת האטום בעיר בשנת 1945. לפי ראש העיר, ההחלטה התקבלה מתוך רצון שהטקס יעבור ב"אווירה של שלום". לטענתו ההחלטה הייתה קשה, אך היא נובעת: "מהרצון שלנו לקיים את הטקס להנצחת הקורבנות של פצצות האטום באווירה נוגה ובאווירה של שלום, ולוודא שהטקס יעבור בצורה חלקה".