גייסה 375 צירים בתוך שעות: קמלה האריס החלה במרוץ לנשיאות

אחרי הודעת הפרישה הדרמטית של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, סגנית הנשיא קאמלה האריס החלה במירוץ לנשיאות והשיגה 375 צירים - מתוך 1,969 הדרושים כדי שתהפוך למועמדת הרשמית של המחנה הדמוקרטי

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/07/24 07:54 טז בתמוז התשפד

גייסה 375 צירים בתוך שעות: קמלה האריס החלה במרוץ לנשיאות
האריס, צילום: Daniel Hernandez-Salazar,Shutterstock

שעות ספורות לאחר הודעת הפרישה של הנשיא ביידן מהמירוץ לנשיאות ארה"ב, סגנית הנשיא קאמלה האריס הודיעה אמש (ב') כי בכוונתה להחליף את ביידן כמועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארה"ב. האריס זכתה בתמיכה ישירה של ביידן עבור המועמדות וכך גם את תמיכתה של הילארי קלינטון. במקביל, במערך הקמפיין של ביידן והאריס הודיעו מאז הפרישה ובתוך שעות ספורות גויסו לא פחות מ-50 מיליון דולרים מתרומות קטנות, הגיוס הגדול מאז החל המרוץ הדמוקרטי לנשיאות.

האריס גייסה מאות צירים בתוך שעות

במהלך הלילה הצטרפו עוד ועוד צירים לצידה של האריס ועד כה השיגה הסגנית את תמיכתם של 375 צירים - מתוך 1,969 הדרושים כדי שתהפוך למועמדת הרשמית של המחנה הדמוקרטי. כלל הצירים, 3,936, ייפגשו בשיקגו בין 19 ל-22 באוגוסט ויבחרו סופית במועמד הרשמי של המפלגה הדמוקרטית. בנוסף, האריס השיגה את תמיכתם המלאה של כלל יושבי הראש של ועדות ההנהלה הדמוקרטיות במדינות ארה"ב.

"אעשה כל שביכולתי כדי להביס את דונלד טראמפ"

בהודעה רשמית שפרסמה האריס בתגובה להודעת הפרישה של ביידן כתבה: "במהלך השנה האחרונה סיירתי ברחבי הארץ, שוחחתי עם אמריקנים על הבחירה הברורה בבחירות החשובות הללו. וזה מה שאמשיך לעשות בימים ובשבועות הבאים. אעשה כל שביכולתי כדי לאחד את המפלגה הדמוקרטית - ולאחד את האומה שלנו - כדי להביס את דונלד טראמפ ואת סדר היום הקיצוני שלו".

הודעת הפרישה של ביידן