מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

לא צרפת ולא בריטניה: המדינה האירופית שהתחייבה לעצור את נתניהו בגלל הצו

בעקבות בקשתו של התובע הראשי בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג להטיל צו מעצר על ראש ושר הביטחון, שר החוץ של נורווגיה הודיע: "נהיה מחוייבים לעצור אותם אם יגיעו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/05/24 19:44 יג באייר התשפד

לא צרפת ולא בריטניה: המדינה האירופית שהתחייבה לעצור את נתניהו בגלל הצו
נתניהו, צילום: Yonatan Sindel,Flash90

ברקע בקשתו של התובע הראשי בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג, כרים חאן, להטיל צו מעצר על ראש ושר הביטחון בגין עבירות על החוק הבינלאומי ופשעי מלחמה, שר החוץ של נורווגיה הודיע היום (ג') כי אם יוחלט על צו מעצר נגד ראש הממשלה - "נהיה מחוייבים לעצור אותם אם יגיעו".

האישומים נגד נתניהו וגלנט: "גרימת השמדה וגרימת הרעבה כשיטת מלחמה"

כזכור. אתמול הודיע התובע בבית הדין הפלילי בהאג, קארים חאן, על בקשתו לצווי מעצר עבור רה"מ נתניהו, שר הביטחון גלנט ובכירי חמאס. לטענתו של חאן, האישומים העומדים נגד נתניהו וגלנט כוללים: "גרימת השמדה, גרימת הרעבה כשיטת מלחמה, כולל שלילת אספקת סיוע הומניטרית, ופגיעה מכוונת באזרחים בסכסוך". ההודעה טלטלה את העולם ומדינות רבות הצהירו שיעמדו עם ישראל.

ביידן: דוחים את החלטת בית הדין הבין-לאומי

כך, נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הודיע הלילה שעל אף המשבר בין המדינות על רקע עצירת משלוחי הנשק, הוא עומד לצד ישראל. ביידן הצהיר: "אנו דוחים את בקשת צווי המעצר של בית-הדין הבין-לאומי. אין שום השוואה בין ישראל וחמאס. מה שקורה בעזה אינו רצח עם. תמיד נעמוד לצד ישראל". הוא הבהיר: "תמיד ניתן לישראל את מה שהיא זקוקה לו כדי להגן על עצמה. נפעל לחסל את סינוואר ואת שאר המרצחים. נפעל לעתיד שיבטיח שלום בר קיימא לישראל ולפלסטין".

"הטראומה של 7 באוקטובר עדיין טריה ומתמשכת", אמר הנשיא, "כולנו מכירים אנשים שיקירהם נלקחו מהם או נמצאים כעת בסיכון. מחויבותי לביטחון ישראל ולקיומה כמדינה יהודית יצוקה כברזל. התחייבתי להוריו של החטוף הירש גולדברג פולין שנעשה הכל כדי להחזיר את יקירם הביתה".