נתניהו במתקפה על התובע בהאג: "כמו להשוות בין רוזוולט להיטלר"

ראש הממשלה ל-ABC: "אני לא חושש מנסיעות בעולם, התובע צריך להיות מודאג מהסטטוס שלו ושל בית הדין. ההשוואה שלו היא כמו להשוות בין רוזוולט להיטלר"

חדשות כיפה חיים גרבי, חדשות כיפה 21/05/24 16:34 יג באייר התשפד

נתניהו במתקפה על התובע בהאג: "כמו להשוות בין רוזוולט להיטלר"
ראש הממשלה זועם , צילום: וידאו: איתי בית-און / לע״מ, סאונד: יחזקאל קנדיל / לע״מ

על רקע החלטתו של התובע הראשי בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג לדרוש צווי מעצר נגד נתניהו וגלנט, ראש הממשלה התראיין היום (ג') לרשת abc והודיע כי אינו מתכוון להימנע מנסיעות בעולם בעקבות הצו המסתמן: "אני לא מודאג מנסיעות ברחבי עולם, התובע של בית הדין הפלילי הבינלאומי צריך להיות מודאג ממצבו ומעמדו, הוא הופך את בית הדין למנודה".

הכוחות בעזה

הכוחות בעזה, צילום: דובר צה"ל

כמו להשוות בין ג'ורג' בוש לבן לאדן

נתניהו האשים את התובע בניסיון חיסול וטען כי מטרתו של התובע היא לעשות דמוניזציה לישראל. "אנחנו מספקים עכשיו כמעט מחצית מהמים של עזה. סיפקנו רק 7% לפני המלחמה. זה הפוך לגמרי ממה שהוא אומר. הוא אומר שאנחנו מרעיבים אנשים? סיפקנו חצי מיליון טונות של מזון ותרופות עם 20,000 משאיות". בהמשך טען נתניהו: "השוואתו של התובע דומה להשוואה בין ג'ורג' בוש לבן לאדן ובין רוזוולט להיטלר".

"היום שאחרי המלחמה הוא היום שאחרי חמאס"

לסיום הבהיר ראש הממשלה כי גם לאחר השמדת חמאס ישראל תצטרך לשמר את המצב החדש. "יש לי תכנית, היום שאחרי המלחמה הוא היום שאחרי חמאס. צריך להשמיד את חמאס אחרת אין עתיד לעזה ולשלום, לעשות דה מיליטריזציה לעזה וכדי לשמר את הדה מיליטריזציה לדאוג שישראל תוכל להילחם במחבלים ולחתור לממשל אזרחי בעזה על ידי עזתים שלא קשורים לחמאס ולא רוציםפ בהשמדת ישראל. צריך לבנות את עזה בדרכי שלום בעזרת מדינות ערביות אחרות".