מגבלות נוספות על היהודים: כניסה להר הבית רק בקבוצות קטנות

המשטרה נכנעת לטרור. בימים האחרונים לא מתאפשרת כניסה של קבוצה מעל חמישה אנשים להר הבית, כך מספרים העולים להר הבית. בארגוני הר הבית זועמים: "ממשלת ישראל נותנת פרס לאלימות"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 10/11/14 11:55 יז בחשון התשעה

מגבלות נוספות על היהודים: כניסה להר הבית רק בקבוצות קטנות
פלאש 90, צילום: פלאש 90

הכניסה להר הבית, רק בקבוצות של חמישה אנשים, בארגוני הר הבית מספרים כי זו ההוראה החדשה של משטרת ישראל במסגרת מגבלות חדשות לכניסת יהודים להר. על פי ההוראות החדשות יכנסו להר רק קבוצות קטנות של חמישה אנשים, ובנוסף כניסת קבוצה להר הבית לא מתאפשרת עד שהקבוצה הקודמת סיימה את העליה, כך שלא ייווצר מצב בו יש יותר מחמישה יהודים בהר הבית בזמן נתון.

מדובר כפי הנראה בניסיון של המשטרה לעצור את האלימות בהר הבית בעזרת הדרת היהודים ממנו. לפני מספר שבועות, כשהוחלף השעון לשעון חורף, הורדה שעה מזמני הכניסה אל ההר, וההוראה החדשה מגבילה אף יותר את כמות הכניסות.

פעילים בארגוני הר הבית זועמים על המגבלות החדשות וטוענים כי מדובר בשינוי הסטטוס קוו ובמתן פרס לטרור. “מדובר בשינוי בסטטוס קוו שהיה קיים עד היום, שינוי לרעת היהודים", אמרו. "ההגבלות הללו מקשים מאוד על יהודים לעלות להר הבית. גורמות לתורים ארוכים בכניסה, ולבזיון מול התיירים להם המשטרה מאפשרת כניסה חופשית ומיידית. יהודים רבים אשר המתינו למעלה משעתיים בתור הכניסה שולחו לבסוף על ידי המשטרה מבלי ששעלו להר. בטענת המשטרה שתמו השעתיים וחצי המוקצבות לכניסת יהודים. שינויים אלה נעשו למרות הצהרתו הפומבית של ראש הממשלה, שהסטטוס קוו בהר הבית ישמר”.

"מצער שפחות משבועיים אחרי שמתנקש ירה ביהודים על רצונו לעלות להר הבית, בוחרת ממשלת ישראל לתת פרס לאלימות, ולהצר באופן משמעותי את צעדיהם של היהודים בהר הבית”, הוסיפו בארגוני הר הבית. "אנו דורשים מראש הממשלה שלא להכנע לטרור, ולא לפגוע בעליית היהודים להר הבית. על ראש הממשלה לכבד את חוק המקומות הקדושים, להפסיק את אפליית היהודים לרעה, ולאפשר ליהודים להתפלל בהר הבית כראוי במדינה דמוקרטית”.