מאחז חדש: רגב

מאות פעילים הקימו מבנים ארעיים בסמוך לישוב איתמר, זאת כתגובה לרצח בני משפחת פוגל בחודש שעבר

חדשות כיפה אורי פולק 21/04/11 00:00 יז בניסן התשעא

מאחז חדש: רגב
אילוסטרציה. מיכאלי, ויקיפדיה העברית, צילום: אילוסטרציה. מיכאלי, ויקיפדיה העברית

תשובה לרצח? כ-300 פעילים הגיעו אתמול (ד') לאזור הממוקם מערבית ליישוב איתמר והקימו בו מאחז, בשם "רגב", ובו כמה וכמה מבנים ארעיים. ההקמה נעשתה ללא היתר חוקי רשמי, אך ללא התנגדות אקטיבית מצד כוחות הביטחון הפועלים באזור.

כעשרים משפחות עשו את הלילה במאחז, שהוקם, לדבריהם, בתגובה לרצח חמשת בני משפחת פוגל ז"ל מהיישוב איתמר, לפני כחודש. המאחז החדש משקיף על העיר שכם והוא מהווה, לדברי המתיישבים, המשך של ההתיישבות באיתמר.

נכון לעכשיו העבירו המתיישבים אל האזור שני גנראטורים וציוד בניה להקמת מבנים נוספים עבור עשרות משפחות נוספות שיגיעו למקום. הגרעין הראשוני למאחז מתבסס על תרומות שגויסו במהלך החודש האחרון, שישמשו בקרוב להקמת חדר אוכל מסודר. היום צפויים המתיישבים להקים במקום מאהל, לצד אוהלים נוספים וצריפים.

ראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה, אמר השבוע, לאחר היוודע דבר מעצרם של המחבלים, רוצחי משפחת פוגל, כי הוא "מברך את כוחות הבטחון על לכידת הרוצחים ומצפים שייענשו כראוי להם. אותם מפלצות אדם שביצעו את הטבח זממו ליצור דה-מורליזציה בציבור ולהחליש את ההתיישבות ולכן התשובה הציונית הראויה והברורה שעל ממשלת ישראל לתת להם היום היא תנופת בניה והעמקת השורשים בארץ ישראל".