מאות אלפים הגיעו לעצרת החרדים, מיעוט דתיים לאומיים

עצרת החרדים. הכניסה לעיר נצבעה שחור, ירושלים פקוקה וחסומה, לאחר התקיפות על רבני הציונות הדתית דתיים לאומיים מעטים מגיעים להפגנה נגד הגיוס

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 02/03/14 15:48 ל באדר א'

מאות אלפים הגיעו לעצרת החרדים, מיעוט דתיים לאומיים
צילום אילוסטרציה, צילום: צילום אילוסטרציה

מאות אלפים עושים דרכם בשעות אלו אל עבר הכניסה לעיר ירושלים לקראת השתתפות בעצרת נגד חוק הגיוס. במפגן אחדות נדיר קראו מנהיגי הפלגים השונים במגזר החרדי להשתתף באירוע. המארגנים מצפים לבואם של יותר מ-500 אלף איש כשהשאיפה היא להגיע ל-600 אלף איש - 60 ריבוא. במוסדות החרדיים, ישיבות, תלמודי תורה וכן מוסדות ההשכלה הגבוהים החרדיים, השביתו את הלימודים בהוראת הרבנים.

בימים האחרונים קראו מספר רבנים בכירים בציונות הדתית המשתייכים לזרם החרד"לי להשתתף באירוע אך בעקבות התבטאויות חריפות ביותר בעיתונים החרדים 'המודיע' ו'יתד נאמן' שינו רבים את עמדתם והחליטו לקיים עצרות משל עצמם בישיבות השונות. הרב יהושע שפירא והרב יעקב אריאל יקיימו עצרת בישיבה, ישיבת ההסדר כרם ביבנה ביטלה את השתתפותה וגם איגוד רבני קהילות בנשיאות הרב שמואל אליהו ביטלו השתתפותם. עם זאת, הרב שמואל אליהו והרב שלמה אבינר החליטו שלא לוותר על השתתפתם בעצרת המחאה. הרב אבינר אמר כי יתפלל בשקט "אף אחד לא יוכל לדעת מה אני אומר".

גם הרבנים המתנגדים לעצרת המחאה ולהשתתפות הציונות הדתית בה הודיעו כי יקיימו עצרות בישיבותיהם. כך לדוגמא יקיים הרב יובל שרלו שיעור בנושא הגיוס. בשבוע שעבר ניסו בארגון בית הלל לארגן תפילה וירטואלית בפייסבוק אך מאות בודדות נרשמו למיזם.

בעקבות ההתבטאויות החריפות ניכר בשטח כי אין רבים מקרב הציונות הדתית אשר הגיעו לעצרת המחאה. בינות למאות אלפי החרדים המצטברים בכניסה לעיר ישנם מעט חובשי כיפות סרוגות אך הם מעטים ביחס לאלפי המגבעות השחורות המקיפים אותם.

בעוד האלפים מתאספים, בכבישים הסובבים את הכניסה לעיר נרשמים פקקים אך יחד עם זאת, תושבי ירושלים המנוסים בעצרות, לוויות, וכינוסים למיניהם, הקדימו את צאתם לבתיהם וכך המצב אינו קריטי כפי שיכול היה להיות.

4500 שוטרים מאבטחים את ההפגנה שצפויה להיות אחת מהגדולות שידעה המדינה. כביש 1 נסגר עד מחלף לטרון ומשם המבקשים להגיע נלקחים בהסעות לירושלים. רכבת ישראל תגברה את הקווים לעיר כך שניתן יהיה להגיע לעיר מכיוון דרום.