לשכת עורכי הדין בהוראה גורפת: לא לבצע ראיונות עבודה בשבת

התאריך הקבוע של הראיונות למשרדי עורכי הדין נופל השנה בשבת. כדי לא למנוע מהמתמחים הדתיים את המשרות היוקרתיות, שנתפסות במהירות, הורו בלשכה לדחות את הראיונות כולם

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 12/02/14 11:35 יב באדר א'

לשכת עורכי הדין בהוראה גורפת: לא לבצע ראיונות עבודה בשבת
Shutterstock, צילום: Shutterstock

לשכת עורכי הדין שלחה אמש הוראה גורפת לכל משרדי עורכי הדין שלא לבצע ראיונות עבודה למתמחים בתאריך הקבוע ה-15 במרץ. הסיבה לכך כי יום הראיונות נופל השנה על יום השבת, דבר שגורם למתמחים דתיים להתראיין בפיגור של יום ולהפסיד את המשרות היוקרתיות. "לתת לכולם הזדמנות שווה להתראיין" אמרו בלשכת עורכי הדין.

מדי שנה עורכים משרדי עורכי הדין בארץ ראיונות עבודה למתחים הנמצאים בעיצומם של לימודי המשפטים זאת בתאריך קבוע ואחיד לכולם הוא 15 במרץ. תאריך זה נחשב לסוער במיוחד נוכח המתמחים הרבים המסתערים על משרדי עורכי הדין, וכן המשרדים עצמם המבקשים להשיג ראשונים את המתמחים המוכשרים ביותר. השנה לראשונה נפל התאריך על יום השבת, דבר שגורם למתמחים דתיים להפסיד את המשרות הנחשקות.

לשכת עורכי הדין הוציאה אמש הוראה גורפת לכל משרדי עורכי הדין בישראל, לפיה לראשונה השנה אין לבצע את הראיונות בתאריך הקבוע ה-15 במרץ אלא ביום ראשון שלאחר מכן, ב-16 במרץ. "יש לפתוח את הראיונות לכל המוקדם ב-16 במרץ ולתת לכולם הזדמנות שווה להתראיין", נכתב בקריאת הלשכה לעורכי הדין. הוראת לשכת עורכי הדין יצאה בין השאר בעקבות דיון בוועדת פניות הציבור בכנסת, שם חברת הכנסתת עדי קול הביע את עמדתה בנושא ואמרה כי "אם יש שומרי שבת זו תהיה אפליה לקיים ראיונות במוצאי שבת".