לראשונה: הסדרניקים בחיל האוויר

חמישה חיילים ראשונים מישיבות ההסדר משרתים במודיעין חיל האוויר, זאת בעקבות בקשה מצד גורמים בכירים בחיל האוויר. מדובר בחיילים עורפיים בעלי פרופיל לא קרבי

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 04/12/14 10:25 יב בכסלו התשעה

לראשונה: הסדרניקים בחיל האוויר
פלאש 90, צילום: פלאש 90

בעוד ישיבות ההסדר מואשמות שלא בצדק בשירות מקוצר ללא צורך, ובכנסת נערכו מספר ניסיונות שכשלו להאריך את שירותם, מתברר שהצבא מצביע ברגליים ומעוניין בהסדרניקים, גם אם הם משרתים במשך 17 חודשי שירות פעיל.

לפני מספר חודשים פנו גורמים בכירים בחיל האוויר לאיגוד ישיבות ההסדר בבקשה לבדוק גיוס של חיילים עורפיים, שאינם בעלי פרופיל קרבי.

בפגישה שנערכה לאחר מכן הגיעו אנשי חיל האוויר עם נתונים מדויקים שליקטו על איכות החיילים המגיעים מישיבות ההסדר ובעקבות הנתונים הללו, הם ביקשו לקבל חיילים רבים לשירות במסגרת חיל האוויר. בחיל האוויר היו מוכנים להסדיר קורס מיוחד לבחורים ולדאוג להשתלבות ראויה בשירות הגם שמדובר על 17 חודשי שירות פעיל הבחורים גם אמורים לשרת במילואים בחייל האוויר בעתיד.

אכ"א אישר הקצאה של חמישה תלמידים כפיילוט, אחרי תהליך של בדיקה ומיון התגייסו הנציגים הראשונים לפני מספר חודשים וכיום משרתים חמישה חיילים ראשונים מבני הישיבות במודיעין חיל האוויר.

דובר איגוד ישיבות ההסדר הרב זאב קרוב אומר כי "האיכות הרוחנית והתורנית של התלמידים היא שנותנת גם את האיכות הערכית והציונית והרצינות שאותה זיהו בחיל האוויר".

כ-85 אחוזים מכלל תלמידי ישיבות ההסדר מתגייסים לשירות קרבי כלוחמים, ואחוז קטן מתגייסים לשירות צבאי בתפקידים עורפיים. בין היתר משרתים החיילים הלא קרביים בחיל המודיעין, בתפקידי מעטפת המסייעים לגיוס חיילים חרדים וברבנות הצבאית. בשנים האחרונות נערכים מאמצים לפתוח אפשרויות נוספות לחיילי ישיבות ההסדר, ולפני מספר שנים החלה לפעול יחידת נהגי משאיות מקרב ההסדרניקים, שזכתה להצלחה לא מעטה.

"האיגוד פועל לאתר יעדי גיוס נוספים בהם אפשר להביא לידי ביטוי את האיכויות של בני הישיבות תוך הקפדה על תנאי שירות המתאימים לבני ישיבה", מסר איתן עוזרי, מנכ"ל איגוד ישיבות ההסדר.