לקבלת דבר התורה: הקשב!

מש"קיות דת יקיימו באופן שוטף פעילויות בנושאי יהדות, פרשות השבוע וחגי ישראל, במטרה להעלות את תחום היהדות לסדר היום בצה"ל

חדשות כיפה יאיר פלדמן 15/09/08 00:00 טו באלול התשסח

לקבלת דבר התורה: הקשב!
דובר צהל, צילום: דובר צהל

הרבנות הצבאית לא מפסיקה להתחדש: לראשונה בהיסטוריה הצבאית, ירוכז הטיפול בנושאי דת בידי חיילות. אנשי הרבנות עובדים בימים אלו על איתור חיילות שישמשו רכזות יהדות בבסיסים השונים. הבנות, בעלות תפקידים שונים בצה"ל, יעברו השתלמות ייעודית קצרה בבסיס ההדרכה של חיל השלישות (בה"ד 11), ועם סיומה, ישובו לובשות המדים לתפקידן המקורי וישמשו בנוסף "נאמנות יהדות" ביחידות בהן הן משרתות. ההכשרה תימשך יומיים ותהיה פתוחה בפני כלל החיילות - דתיות וחילוניות. "החיילות יוכפפו לרבנים היחידתיים, והן יהיו אמונות על ארגון ימי עיון ביחידה והפצת חומרים על פרשות השבוע ועל חגי ישראל, על מנת להעלות לסדר היום נושאים הקשורים לדת", סיפרה יוזמת הפרויקט ברבנות הצבאית, סרן עופרה גוטמן.


סרן גוטמן עצמה הינה חידוש לא קטן במערך הצבאי, בהיותה הקצינה הראשונה המשרתת בחיל הרבנות הצבאית מזה כ-40 שנה. גוטמן חזרה לפני מספר חודשים לשירות בצה"ל, על מנת לשמש אחראית על הטיפול בפניות של חיילות ונשות קבע. בין הגדרות התפקיד: לשמש קו פתוח, אוזן קשבת ויכולת תיווך לגורמים המתאימים עבור חיילות בנושאים הקשורים לתחומי האחריות של הרבנות הצבאית כמו בעיות הלכתיות, ציוד ייעודי, מצוקה וקושי על רקע דתי.


על אף ההיעדרות הממושכת של נציגות נשית ברבנות הצבאית, מספרים ותיקי החיל כי עוד בשנות ה-60 נכללה בסגל הרבנות קצינה, שפעלה במחנה 80 והייתה אמונה על הסיוע לבנות הדתיות ששירתו בגרעיני הנח"ל.


בימים אלו ממשיכה סרן גוטמן במאמצים להכרת התחום ולהעלאת המודעות בקרב החיילות לאופן המענה החדש. לפני מספר שבועות נשלחו איגרות לכלל הבנות הדתיות המשרתות במסלולי "אלומה", וכעת היא עורכת סיורים בבסיסים רבים על מנת להכיר את הצרכים שעולים מן השטח.